Віктор Білоусов: на КП «Черкасиелектротранс» - передстрайкова ситуація

Віктор Білоусов: на КП «Черкасиелектротранс» - передстрайкова ситуація Сьогодні тролейбусники на грані відчаю, бо рецепт «зниження збитковості» їх підприємства, про яке говорить керівництво – це обмеження робочого дня, урізання зарплат, несплата «пенсійних»внесків.

Депутат Черкаської міської ради Віктор Білоусов – про вирішення гострих проблем черкаських «тролейбусників», тролейбусів та їх пасажирів:
- На останній сесії депутати Черкаської міської ради розглянули питання роботи КП «Черкасиелектротранс». Цю необхідність активізувала передстрайкова ситуація на підприємстві. Колектив тролейбусного парку провів збори (куди мене також було запрошено), на яких висловив недовіру в. о. директора підприємства Андрію Наумчуку, а також вимагав погашення заборгованості по зарплатах від початку року та погашення боргу перед Пенсійним Фондом України, виділення коштів на ремонт і придбання тролейбусів, розробки «антикризової» програми для підприємства та вирішення питання дублювання міськими «маршрутками» маршрутів тролейбусів №1,7,10. Колектив тролейбусного парку передав керівництву міста та області відповідну резолюцію, зі свого боку як депутат, я направив до міської ради депутатський запит – всі разом ми зініціювали розгляд проблем КП «Черкасиелектротранс» на сесії міської ради.
Вперше за багато років 400 працівникам вдалося привернути увагу до гострих проблем підприємства - оскільки останні 5-7 років влада міста цим питанням фактично не займалася. У цей же час, працівникам хронічно заборговувалась зарплата, тролейбуси не оновлювались, контактні мережі перебувають в критичному стані. Сьогодні 300-тисячне місто обслуговує всього 38 тролейбусів – для порівняння, у 1992 році їх кількість сягала 159. У Чернігові – місті, із яким можна порівняти Черкаси, на вулиці щодня виходить до 70 тролейбусів.
Негайної заміни сьогодні потребує понад 20 кілометрів контактних мереж, понад 800 опор потребують заміни, з них 15 опор знаходяться в аварійному стані, шини у більшості тролейбусів зношені і використовувати їх є можливим максимум до серпня.
Торік тролейбусний парк отримав із міського бюджету всього 2,5 мільйони гривень (для порівняння – до 1 млн. було виділено для ЗМІ, для зоопарку, біля 10 млн. – «Дирекції парків», 6 млн. було витрачено на вже частково розкрадені сміттєві бачки). Із виділених «тролейбусникам» коштів, 836 тисяч було витрачено на погашення заборгованості по зарплатах, 421 тисячу – на погашення за кредитом. У той же час, у Кіровограді «тролейбусникам» виділяється 5 мільйонів, у Полтаві – 5,6, у Сумах – 9,6, в тому числі, 3,5 млн. – на придбання нових тролейбусів. У Полтаві нові тролейбуси купують взагалі щороку - за останні 14 років місто придбало 57 тролейбусів!
За останній рік на КП «Черкасиелектротранс» було звільнено майже 50 водіїв, решті «урізали» робочий день до із 8 до 6 годин. Завдяки такій економії, кожен водій втратив 1000 своєї зарплати, кондуктор – 500 гривень. Уявіть собі, як у нових умовах ведеться родинам, де і чоловік, і дружина працюють у тролейбусному парку (а таких родин – півтора десятка). А заборгованість підприємства до Пенсійного Фонду України, що створює проблему із виходом працівників підприємства на пенсію, сягає майже 12 мільйонів гривень. Таким чином, зниження збитковості підприємством було досягнуто штучно - за рахунок урізання зарплат та робочого дня працівників, несплати внесків до Пенсійного Фонду.
Як можна вирішити проблеми тролейбусного парку? Я пропоную використати на це кошти, які «Азот» сплачує місту за землю, і які надходять до бюджету розвитку міста. Для «латання» найбільших «дірок» потрібно до 7 мільйонів гривень. І сьогодні Департаменту бюджетної політики якраз і доручено підготувати до наступної сесії міської ради проект рішення щодо виділення цих коштів тролейбусному парку, із визначенням джерела фінансування.
…Втрачено дуже багато часу, але стабілізувати загалом ситуацію на КП «Черкасиелектротранс» можливо: потрібно уже найближчим часом закупити хоча би 10 нових тролейбусів (і щороку купувати 2-3 нових), які ставити на найбільш прибуткові маршрути – №1, 2, 7, 10, а також - переглянути сітку маршрутів «автобусників» на цих напрямках (це питання на часі, оскільки у другому півріччі закінчуються терміни угод міськвиконкому із багатьма перевізниками). І, звісно, слід погасити заборгованість працівникам із заробітної плати і не допускати її у подальшому…
17.04.2012 11:00
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter