Так не діставайтеся ж ви нікому, 642 мільйони!

Так не діставайтеся ж ви нікому, 642 мільйони!У матеріалі «Період турбулентності» від 13 квітня «Провінція» розповідала про претензії, які висунули голові Черкаської ОДА Олександру Скічку в Офісі Президента. Чи не основна проблема: в Черкаській області не підготовлена проектно-кошторисна документація, не підготовлено жодного тендеру на ремонт доріг загального користування місцевого значення.

У 2021 році субвенція з Державного бюджету в бюджет Черкаської області на ці цілі дорівнює 599 млн. грн. Ще 43 млн. грн зекономлені в області в 2020 році.

Так от: справи у Скічка настільки кепські, що шанси Черкаської області на отримання вищезгаданих 642 млн. грн. – геть примарні. Причина – паталогічна жадібність команди, яка зайшла в Черкаську область разом зі Скічком.

Пояснюємо доступною мовою.

Черкаська ОДА може освоїти субвенцію на ремонт доріг місцевого значення тільки через свій Департамент будівництва. Лише Департамент будівництва може бути замовником робіт та контролювати якість ремонтів.

Через два дні – вже травень. А підготовка проектно-кошторисної документації на ремонти доріг місцевого значення ведеться неквапливо. Бравурні новини про масштабні ремонти доріг на Черкащині не повинні вводити в оману. Ці ремонти проходять на трасах державного значення. Їх проводить Служба автомобільних доріг Черкаської області, фінансування здійснюється напряму в САД з Держбюджету.

Черкаси зуміли виділитися на рівні України ще до чинного губернатора. Бо під Департамент будівництва ОДА створена додаткова структура - ДП «СМАД у Черкаській області». Це ДП з’явилося в березні 2018 року, за часів губернаторства Юрія Ткаченка.

На даний момент Департамент будівництва делегував «СМАДу…» повноваження виконавця робіт, хоча законодавство таку самодіяльність забороняє. Треба говорити, що подібного «субпідрядника» немає в жодному регіоні України?

Однак чому Черкаська область не готова до ремонтів місцевих доріг? Не вороги ж самі собі керівники області…
Так не діставайтеся ж ви нікому, 642 мільйони!

Відповідь на питання теж відома. Наприкінці 2020 року в Черкаській області, на заході нетривалого «сергійчуківського» періоду губернаторства, перелік доріг загального користування місцевого значення, які б мали відремонтувати в 2021 році, зробили.

Більше того, цей перелік був затверджений Черкаської обласною радою. Пропорційно протяжності доріг у кожному районі було поділено й суми, які мали бути виділені на ремонти. Під затверджений обласною радою перелік підготували проектно-кошторисну документацію (ПКД)…

Але команда Скічка план "папєрєдників" відкинула, а підготувати й затвердити свій - часу немає. Забагато формальних процедур слід зробити...

Про те, що 2021 року в Черкаській області «скічківці» запланували асфальтувати переважно Умань (там «друг» Антон Яценко) та Золотоношу (там округ самого Скічка) ми вже писали в матеріалі «О дружбе языком мелко нарезанных бюджетных сумм». Але ПКД на ці проєкти досі немає. Нема ПКД – немає й тендерів.

Хоча переможці тендерів, ймовірніше за все, - незмінні: Главшляхбуд і Черкасиміськбуд. Вони мають досвід у виконанні особливих забаганок. Злі язики «брешуть», що ставки «відкату» балансують на рівні 40 % від виділених сум.

Слід підкреслити, що радикальна зміна дорожнього переліку командою Скічка обійшлася бюджету області в 8 млн. грн. Їх просто викинуто на смітник. Ці гроші пішли на підготовку та затвердження старого, «сергійчуківського» списку доріг.

Не менш цікавою є епізод з 43 млн. гривень, зекономлених в області в 2020 році.

За «сергійчуківським» планом на 43 млн. планували відремонтувати три дороги. Великими ділянками. Щоб наочно продемонструвати жителям області масштаб змін. Але в останньому «скічківському» списку 43 млн. грн. розбиті на …36 об’єктів. Там – 200 метрів покрошити асфальтом. Там – 500-т…

Якщо підготовкою ПКД та організацією й проведенням тендерів займатися з усією належною серйозністю, то ця колотнеча триватиме до кінця літа. І на освоєння 642 млн. грн. Черкаська область матиме якусь частину серпня, вересень і, якщо пощастить, - частину жовтня. Скільки встигнемо засіяти на автошляхах Умані та Золотоноші?
Так не діставайтеся ж ви нікому, 642 мільйони!

…Така поведінка «слуг» на Черкащині – щось середнє між пізнім Ющенком та раннім Януковичем. Люди при владі в Україні змінюються, але нахабство команд, яким віддають на «кормленіє» регіони, незмінне…

Олександр Арабач
28.04.2021 16:45
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter