Вічний кайф Главшляхбуду

Ідеально рівні й широкі смуги сучасних трас. Якісна дорожня розмітка. Щойно обладнані узбіччя. Сучасне освітлення на транспортних розв’язках. Все це – про «Велике будівництво» доріг на Черкащині за 2020-2021 роки. Справді зроблено багато. Особливо на трасах міжнародного та державного значення.

Але у «Великого будівництва», крім рівнесеньких трас, є й тихі стежки, бачачи які люди плюються в бік та тихо лаються в долоню. Далі - про одну з таких стежок «Великого крадівництва».

5 липня 2021 року державне підприємство «Служба місцевих автомобільних доріг» (ДП «СМАД») провело тендер на капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О241311, ділянка км 13+000 – км 14+000. Це територія колишнього Смілянського району , нині – Черкаський район. Траса О241311 з’єднує Смілу – Березняки-ст. Райгород – Кам’янку (див. карту)
Вічний кайф Главшляхбуду
Клікайте для збільшення

Участь у тендері взяли дві організації – ТОВ «Главшляхбуд» і ТОВ «Черкасиміськбуд». Торги виявилися нетривалими. Переміг «Главшляхбуд», зменшивши першу пропозицію на торгах на незначні 25 тис. грн. – з 3 298 900,80 грн. до 3 263 324,40 грн.

Договір на капремонт ділянки довжиною в 1 км. на трасі О241311 між ДП СМАД у Черкаській області та ТОВ «Главшляхбуд» підписали 23 липня 2021 року.
Першу проплату в 978 тис. 997 грн. 32 копійки Главшляхбуд отримав 2 серпня 2021 року. Другу проплату в 2 млн. 284 тис. 327 грн. 08 копійок – 8 вересня 2021 року. Тобто, на початку вересня з підрядником за роботу розрахувалися повністю…

Фото, які ви побачите нижче, зроблені сьогодні зранку – 13 грудня 2021 року. Місце зйомки – та сама ділянка км 13+000 – км 14+000 на трасі О241311.
Вічний кайф Главшляхбуду

Вічний кайф Главшляхбуду

Для створення цілісної картини слід написати, що, виїхавши зі Сміли та проїжджаючи по Великій Яблунівці та Березняках, дорога схожа на прифронтову полосу – суцільні ями. Траса тут умовно проїзна. І ось за Березняками – той самий капітально відремонтований кілометр траси. Будь-хто може побачити там сьогодні:
Вічний кайф Главшляхбуду

1) на капітально відремонтованому км 13+000 – км 14+000 на трасі О241311 зовсім немає узбіччя. Перепади між товстим шаром асфальту і тим, що мало б бути узбіччям – близько 0,5 метрів. Це небезпечно для транспорту. З’їхавши з дороги машина може пошкодитися або взагалі перекинутися;
Вічний кайф Главшляхбуду

2) При капремонті ширина дороги має бути збільшена до 6 метрів. Крім цього мають бути облаштовані узбіччя – ще +1 м. з обох сторін. Однак на даній ділянці ширина дороги після завершення капремонту становить 4 м. 40 см.;
Вічний кайф Главшляхбуду

Вічний кайф Главшляхбуду

3) у капремонт траси входить нанесення розмітки. Однак траса не розширена, тому при ширині в 4 м. 40 см. наносити розмітку не можна;
Вічний кайф Главшляхбуду

4) у багатьох місцях можна побачити обламування кромки дорожнього полотна. Відсутня підсипка;
Вічний кайф Главшляхбуду

5) лишилися три отвори під керни. Після опадів (дощу, снігу) звідси почнеться руйнування траси…
Вічний кайф Главшляхбуду

На додачу – ще кілька красномовних фактів.
Вічний кайф Главшляхбуду

ТОВ «Главшляхбуд», що здійснив «капітальний ремонт» даної ділянки – не має власної техніки. Усі трактори – орендовані. Асфальтоукладник – також в оренді. Автомобілі для перевезення асфальто-бетонної суміші – відсутні.

І найголовніше. Колишній керівник ТОВ «Главшляхбуд» Ігор Франчук сьогодні працює …радником голови Черкаської ОДА Олександра Скічка.

Насамкінець – вишенька на тортику. Три роки тому, в грудні 2018-го, 10, 5 кілометрів траси О241311 від села Березняки в напрямку Кам’янки було введено в експлуатацію після завершення середнього поточного ремонту. Вартість робіт становила 12,5 млн. грн. У згаданих вище 10, 5 «середньо відремонтованих» кілометрах є й той, який восени 2021 року «капітально» відремонтував «Главшляхбуд».

Судячи з фото, дану ділянку можна знову суперкапітально ремонтувати вже через рік-другий. Що може бути приємнішим в Україні за дорожне будівництво? Вічний кайф!

Кіндрат Булавін

Провінція
13.12.2021 17:50
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter