Вічний кайф Главшляхбуду
Ідеально рівні й широкі смуги сучасних трас. Якісна дорожня розмітка. Щойно обладнані узбіччя. Сучасне освітлення на транспортних розв’язках. Все це – про «Велике будівництво» доріг на Черкащині за 2020-2021 роки. Справді зроблено багато. Особливо на трасах міжнародного та державного значення.
Але у «Великого будівництва», крім рівнесеньких трас, є й тихі стежки, бачачи які люди плюються в бік та тихо лаються в долоню. Далі - про одну з таких стежок «Великого крадівництва».
5 липня 2021 року державне підприємство «Служба місцевих автомобільних доріг» (ДП «СМАД») провело тендер на капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О241311, ділянка км 13+000 – км 14+000. Це територія колишнього Смілянського району , нині – Черкаський район. Траса О241311 з’єднує Смілу – Березняки-ст. Райгород – Кам’янку (див. карту)
Участь у тендері взяли дві організації – ТОВ «Главшляхбуд» і ТОВ «Черкасиміськбуд». Торги виявилися нетривалими. Переміг «Главшляхбуд», зменшивши першу пропозицію на торгах на незначні 25 тис. грн. – з 3 298 900,80 грн. до 3 263 324,40 грн.
Договір на капремонт ділянки довжиною в 1 км. на трасі О241311 між ДП СМАД у Черкаській області та ТОВ «Главшляхбуд» підписали 23 липня 2021 року.
Першу проплату в 978 тис. 997 грн. 32 копійки Главшляхбуд отримав 2 серпня 2021 року. Другу проплату в 2 млн. 284 тис. 327 грн. 08 копійок – 8 вересня 2021 року. Тобто, на початку вересня з підрядником за роботу розрахувалися повністю…
Фото, які ви побачите нижче, зроблені сьогодні зранку – 13 грудня 2021 року. Місце зйомки – та сама ділянка км 13+000 – км 14+000 на трасі О241311.
Для створення цілісної картини слід написати, що, виїхавши зі Сміли та проїжджаючи по Великій Яблунівці та Березняках, дорога схожа на прифронтову полосу – суцільні ями. Траса тут умовно проїзна. І ось за Березняками – той самий капітально відремонтований кілометр траси. Будь-хто може побачити там сьогодні:
1) на капітально відремонтованому км 13+000 – км 14+000 на трасі О241311 зовсім немає узбіччя. Перепади між товстим шаром асфальту і тим, що мало б бути узбіччям – близько 0,5 метрів. Це небезпечно для транспорту. З’їхавши з дороги машина може пошкодитися або взагалі перекинутися;
2) При капремонті ширина дороги має бути збільшена до 6 метрів. Крім цього мають бути облаштовані узбіччя – ще +1 м. з обох сторін. Однак на даній ділянці ширина дороги після завершення капремонту становить 4 м. 40 см.;
3) у капремонт траси входить нанесення розмітки. Однак траса не розширена, тому при ширині в 4 м. 40 см. наносити розмітку не можна;
4) у багатьох місцях можна побачити обламування кромки дорожнього полотна. Відсутня підсипка;
5) лишилися три отвори під керни. Після опадів (дощу, снігу) звідси почнеться руйнування траси…
На додачу – ще кілька красномовних фактів.
ТОВ «Главшляхбуд», що здійснив «капітальний ремонт» даної ділянки – не має власної техніки. Усі трактори – орендовані. Асфальтоукладник – також в оренді. Автомобілі для перевезення асфальто-бетонної суміші – відсутні.
І найголовніше. Колишній керівник ТОВ «Главшляхбуд» Ігор Франчук сьогодні працює …радником голови Черкаської ОДА Олександра Скічка.
Насамкінець – вишенька на тортику. Три роки тому, в грудні 2018-го, 10, 5 кілометрів траси О241311 від села Березняки в напрямку Кам’янки було введено в експлуатацію після завершення середнього поточного ремонту. Вартість робіт становила 12,5 млн. грн. У згаданих вище 10, 5 «середньо відремонтованих» кілометрах є й той, який восени 2021 року «капітально» відремонтував «Главшляхбуд».
Судячи з фото, дану ділянку можна знову суперкапітально ремонтувати вже через рік-другий. Що може бути приємнішим в Україні за дорожне будівництво? Вічний кайф!
Кіндрат Булавін
Провінція
Але у «Великого будівництва», крім рівнесеньких трас, є й тихі стежки, бачачи які люди плюються в бік та тихо лаються в долоню. Далі - про одну з таких стежок «Великого крадівництва».
5 липня 2021 року державне підприємство «Служба місцевих автомобільних доріг» (ДП «СМАД») провело тендер на капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О241311, ділянка км 13+000 – км 14+000. Це територія колишнього Смілянського району , нині – Черкаський район. Траса О241311 з’єднує Смілу – Березняки-ст. Райгород – Кам’янку (див. карту)
Участь у тендері взяли дві організації – ТОВ «Главшляхбуд» і ТОВ «Черкасиміськбуд». Торги виявилися нетривалими. Переміг «Главшляхбуд», зменшивши першу пропозицію на торгах на незначні 25 тис. грн. – з 3 298 900,80 грн. до 3 263 324,40 грн.
Договір на капремонт ділянки довжиною в 1 км. на трасі О241311 між ДП СМАД у Черкаській області та ТОВ «Главшляхбуд» підписали 23 липня 2021 року.
Першу проплату в 978 тис. 997 грн. 32 копійки Главшляхбуд отримав 2 серпня 2021 року. Другу проплату в 2 млн. 284 тис. 327 грн. 08 копійок – 8 вересня 2021 року. Тобто, на початку вересня з підрядником за роботу розрахувалися повністю…
Фото, які ви побачите нижче, зроблені сьогодні зранку – 13 грудня 2021 року. Місце зйомки – та сама ділянка км 13+000 – км 14+000 на трасі О241311.
Для створення цілісної картини слід написати, що, виїхавши зі Сміли та проїжджаючи по Великій Яблунівці та Березняках, дорога схожа на прифронтову полосу – суцільні ями. Траса тут умовно проїзна. І ось за Березняками – той самий капітально відремонтований кілометр траси. Будь-хто може побачити там сьогодні:
1) на капітально відремонтованому км 13+000 – км 14+000 на трасі О241311 зовсім немає узбіччя. Перепади між товстим шаром асфальту і тим, що мало б бути узбіччям – близько 0,5 метрів. Це небезпечно для транспорту. З’їхавши з дороги машина може пошкодитися або взагалі перекинутися;
2) При капремонті ширина дороги має бути збільшена до 6 метрів. Крім цього мають бути облаштовані узбіччя – ще +1 м. з обох сторін. Однак на даній ділянці ширина дороги після завершення капремонту становить 4 м. 40 см.;
3) у капремонт траси входить нанесення розмітки. Однак траса не розширена, тому при ширині в 4 м. 40 см. наносити розмітку не можна;
4) у багатьох місцях можна побачити обламування кромки дорожнього полотна. Відсутня підсипка;
5) лишилися три отвори під керни. Після опадів (дощу, снігу) звідси почнеться руйнування траси…
На додачу – ще кілька красномовних фактів.
ТОВ «Главшляхбуд», що здійснив «капітальний ремонт» даної ділянки – не має власної техніки. Усі трактори – орендовані. Асфальтоукладник – також в оренді. Автомобілі для перевезення асфальто-бетонної суміші – відсутні.
І найголовніше. Колишній керівник ТОВ «Главшляхбуд» Ігор Франчук сьогодні працює …радником голови Черкаської ОДА Олександра Скічка.
Насамкінець – вишенька на тортику. Три роки тому, в грудні 2018-го, 10, 5 кілометрів траси О241311 від села Березняки в напрямку Кам’янки було введено в експлуатацію після завершення середнього поточного ремонту. Вартість робіт становила 12,5 млн. грн. У згаданих вище 10, 5 «середньо відремонтованих» кілометрах є й той, який восени 2021 року «капітально» відремонтував «Главшляхбуд».
Судячи з фото, дану ділянку можна знову суперкапітально ремонтувати вже через рік-другий. Що може бути приємнішим в Україні за дорожне будівництво? Вічний кайф!
Кіндрат Булавін
Провінція
13.12.2021 17:50
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter