Білоусов: Черкаси беруть другий кредит ЄБРР, а тим часом "Черкаситеплокомуненерго" можуть передати в приватні руки

Білоусов: Черкаси беруть другий кредит ЄБРР, а тим часом "Черкаситеплокомуненерго" можуть передати в приватні руки Депутат Черкаської міської ради Віктор Білоусов прокоментував рішення Черкаської міськради, яка нещодавно підтримала рішення про затвердження угоди про кредитне фінансування комунального підприємства «Черкаситеплокомуненерго».
На сесії Черкаської міської ради 11 грудня ц.р. за третім разом було «протиснуто» позитивне рішення “Про затвердження угоди про підготовку кредитного фінансування між Черкаською міською радою, ЄБРР та КП «Черкаситеплокомуненерго».
Нагадаю, йдеться про кредит у 13,5 мільйонів євро, який міська влада планує взяти на 13 років, під 5-6% річних, із трирічною відстрочкою платежів. Хочу відразу зазначити, що у часи кризи такий кредит дійсно є унікальною можливістю модернізації теплового господарства міста.
Проте, у мене і зараз залишилися питання, на мій погляд – вкрай актуальні.
По-перше. Під час попереднього розгляду цього питання, я наполягав на тому, аби, перш ніж брати новий кредит, міська влада мала б прозвітувати про економічну ефективність попередньої кредитної угоди, в тому числі її вплив на вартість послуг з теплопостачання для населення. І це питання було вирішене: депутатами була організована робоча зустріч із керівництвом КП «Черкаситеплокомуненерго», під час якої була надана інформація про хід реалізації проекту за вже взятим кредитом. І це “плюс”.
По-друге: В рішенні щодо згаданої угоди проголосованому більшістю у грудні ц.р. передбачається вирішувати усі спірні питання за законодавством Англії. Хочу зазначити, що багато крупних українських підприємств в ході укладання міжнародних фінансових угод уже зазначають у них можливість вирішення усіх суперечливих питань через Міжнародний арбітражний суд при Торгово-промисловій палаті України.
Я піднімав це питання на сесії і запитував своїх колег – хто з них розуміється на англійському праві та чи знає хтось, скільки коштує година роботи англійського адвоката?.. Проте змушений був зняти питання, оскільки більш принциповим і глобальним є наступне: необхідність зазначити у новій кредитній угоді неможливість на час дії кредиту передачі КП «Черкаситеплокомуненерго» у концесію, оренду або приватизації підприємства.
Поясню, в чому річ. У 2008 році було підписано першу угоду із ЄБРР – на 11,2 мільйони євро – на 15 років, під 8% річних. І вже наступного року, на сесії Черкаської міської ради, більшість - 35 депутатів, на чолі із міським головою – проголосувала за передачу КП «Черкаситеплокомуненерго» в оренду приватній структурі (засновники якої, за неперевіреними даними, зареєстровані в офшорних зонах). Успішне, стабільне, прибуткове (що є найбільшим платником податків серед комунальних підприємств міста), стратегічно важливе для обласного центру (що забезпечує теплом і гарячою водою третину багатоповерхівок міста) підприємство мали передати у приватні руки – при тому, що місто мало виплачувати отриманий для підприємства кредит. Така перспектива змусила працівників підприємства вдатись до активного протесту – я, депутати фракції КПУ, інших фракцій у міській раді активно їх підтримали. Спільними зусиллями з громадою міста нам вдалось досягти того, що прокуратура звернулася до суду, який врешті решт призупинив процес передачі підприємства в оренду.
Отож сьогодні я остерігаюсь повторення тієї ситуації – тільки тепер уже не з одним (за який місто тільки-но почало виплачувати кошти), а з двома взятими кредитами.
І, оскільки мою пропозицію – внести до попередньої угоди пункт про неможливість зміни форми власності підприємства на час дії угоди не було підтримано – я ще більше впевнився у реальності такої небезпеки. Якщо питання про можливість передачі комунального підприємства у приватні руки більше не буде розглядатися – цілком логічно, що і міський голова, і депутати мали б підтримати мою пропозицію. Адже це лише дає додаткові гарантії надійності у питанні використання взятого кредиту. І гіркий досвід 2009 року лише підтверджує доцільність моєї пропозиції. Тому я обов’язково повернусь до цього питання і буду наполягати на внесенні до самої кредитної угоди пункту про неможливість зміни форми власності підприємства, для якого місто бере кредит. Я не хочу, аби місто сплачувало за кредити підприємства, яке використовуватиме приватник, який безумовно забажає збільшити свої прибутки за рахунок збільшення розміру платежів за послуги. У жодному випадку кредит не можна брати без гарантій того, що підприємство не перейде у приватні руки.


21.12.2012 10:20
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter