Одарич: Черкаси підготувалися до життя в умовах екстремальної ситуації

Як повідомив на прес-конференції міський голова Черкас Сергій Одарич, протягом двох останніх тижнів близько 90% робочого часу йому та відповідним міським службам довелося працювати над підготовкою міста до функціонування в умовах надзвичайних ситуацій. Про це інформують у міській раді Черкас.

– Цю роботу за мирного періоду в Черкасах було організовано непогано, але все було на умовах домовленостей, скріплених, відповідно, на папері. Тож місто виявилося не зовсім готовим до існування в напружених умовах, що можуть виникнути в ході надзвичайних ситуацій, – зауважив міський голова.

За його словами, міська влада першочергово подбала про створення кількаденного (на 4-5 діб) запасу води на КП «Черкасиводоканал».

Встановлено також додаткові ємкості і створено запаси води у міських лікарнях. Встановлено й автономні дизель-генератори на двох потужних свердловинах, які здатні повністю забезпечити потребу міста водою. Їх облаштовано спеціальними гребінками для одночасної заправки п’яти водовозів чи бочок. Подібні пристрої підготовлено і для водовозів, аби одночасно можна було роздавати воду 5-6 людям. Визначено 76 точок роздачі води у місті та підготовлено карту, на якій зазначено ці місця.

– Оскільки на Водоканалі недостатньо автомобілів для доставки води для потреб громадян у всьому місті, ми провели переговори з підприємцями щодо залучення їхнього транспорту і, за потреби, буде мобілізовано 35 автомобілів із бочками для доставки води, вже напрацьовано маршрути її розвезення, – повідомив Сергій Одарич.

Станом на сьогодні Служби утримання будинків завершили виготовлення тимчасових вуличних туалетів та узгоджено місця їх встановлення у дворах багатоквартирних будинків у разі, коли міська каналізація не функціонуватиме.

Акцентував міський голова і на формуванні запасу пального, яке до цього часу здебільшого значилося в талонах на АЗС.

Сергій Олегович прийняв рішення щодо отоварення зарезервованого пального і воно нині звезено у спеціальні ємності, які, до того ж, оснащені ручними помпами, необхідними для викачки пального при знеструмленні міста.

Проте один із власників фірм, за словами міського голови, категорично відмовся віддати частину зарезервованого пального. У зв’язку із цим Сергій Одарич звернувся до міської прокуратури щодо кримінальної відповідальності цього бізнесмена.

Сергій Олегович розповів і про те, що міська влада подбала про відновлення роботи систем сигналів тривоги, і віднині сирену чути у будь-якій точці міста. Її робота перевіряється кожного останнього вівторка місяця. Також встановлено кілька нових і відремонтовано старі гучномовці.

На випадок надзвичайної ситуації у місті працюватимуть 4 лікарні. Їх оснащено автономним живленням для можливості проводити операції в операційних та підтримувати системи життєзабезпечення хворих у реанімаційних відділеннях, сформовано запаси медикаментів. Створено запас продуктів для харчування та облаштовано польову кухню для приготування їжі для пацієнтів.

Сергій Одарич окремо зупинився на налагодженні каналів інформування населення, де, при знеструмленні, першочергова роль відводиться проводовому радіо та стаціонарним телефонам.

– 1990 року в житлових приміщеннях, організаціях, установах та на підприємствах значилося 135 тисяч радіоточок, нині їх залишилося лише 19 тисяч, – зауважив міський голова. Він повідомив про готовність ПАТ «Укртелеком» відновити проводові радіо у помешканнях громадян, вартість цієї послуги на сьогодні становить 54 гривні.

Для жителів міста у Черкаській міській раді підготовлено та надруковано пам’ятку «Як підготуватися до надзвичайної ситуації» накладом 110 тисяч примірників. Розміщені в ній рекомендації засновані на основних правилах цивільного захисту. Крім того, в них враховано теперішній досвід міст Східної України.

– Облаштовано резервний пункт управління містом. Завершуємо створення автономної системи зв’язку. Якщо оцінювати стан готовності міста до надзвичайної ситуації, то я визначив би його в 4,5 бали, – підкреслив Сергій Одарич.
29.07.2014 12:20
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter