З металошукачем напереваги

Минулої суботи жителі південно-західного мікрорайону Черкас знову милувалися штучними озерами глибиною вище коліна– на колі біля літака та на колі біля повороту до міської дитячої лікарні. У п`ятницю-суботу в Черкасах випала півторамісячна норма опадів.



У неділю мер Черкас Сергій Одарич поширив на Фейсбуці нове пояснення факту того, що після кожної серйозної зливи на розі Смілянська-проспект Хіміків накопичується вода.

« Ще раз про калюжу біля літака, - пише мер. - З моменту забудови Південно-Західного району в 70-80х роках там ЗАВЖДИ було море.

Чому?

Бо дощову каналізацію "не доробили". Навпаки, той шматок, який був побудований у 1970-х, замість того, щоб відводити воду від літака, ЗБИРАВ туди воду від самого аеропорту! Цей шматок не був введений в експлуатацію, не поставлений на баланс і про нього ще три роки тому ніхто не знав. Навіть комунальники-аксакали…Восени 2012 року ми спільно з тодішніми керівниками департаментів містобудування і ЖКК Олександром Ільченком та Олександром Риджаничем віднайшли недобудовану мережу … лише за допомогою металошукача…"


У Провінції немає фахівців, які могли б вести житлово-комунальні дискусії з Одаричем на фаховому рівні.

Проте якісь навички з систематизації інформації ще лишилися. Озброївшись ними, починаємо сеанс захоплюючої гри «Ухопи мера Черкас за язик».

Отже, у неділю 28 червня 2015 року Одарич заявляє Черкасам, що: 1) «шматок» каналізації біля літаку був побудований у 70-х роках минулого століття; 2) про цей «шматок» ще три роки тому не знав ніхто, навіть «комунальники –аксакали»; 3) недобудована каналізація була особисто відшукана Одаричем та його підлеглими, які вешталися вулицями міста з металошукачем.

3 жовтня 2011 року телекомпанія «Вікка» видала спеціальний репортаж «Привокзальний мікрорайон у Черкасах більше не заливатиме». На відео бачимо затоплені влітку того року черкаські вулиці та коментарі комунальників, які намагаються дати відповідь на запитання: «Доколє?».



Починаючи з 2 хв. 10 сек. чуємо наступне:

Кореспондент:

Колектор-недобуд є й на вулиці Смілянській. Від літака до нового автовокзалу. Колись у нього вклали мільйон рублів. Лишилося небагато – збудувати накопичувальний басейн на околиці Черкас.

Борис Оніщенко, директор КП «ЧЕЛУАШ»:

«Але чи хтось не захотів, чи не вдалося домовитися. Зараз великі затрати там не потрібні. відновити, бетон порозбивати, дещо колектор промити. Думаю, що треба 1,5-3 млн. грн. Це елементарне зробити».

Кореспондент

Якби ці колектори добудувати, каже фахівець, центр Черкас і прилеглі райони назавжди забули б, що таке потоп. І навіть потреба в озерах на Конєва та Смілянській зникла б.

Як ми можемо пересвідчитись, у жовтні 2011 року «комунальник-аксакал» директор КП «ЧЕЛУАШ» ЗНАВ про колектор-недобуд на Смілянській, оцінював вартість робіт по його запуску в 1,5 – 3 млн. грн. та заявляв на камеру, що після цього Черкаси б забули, що таке потоп.

Наступний матеріал по темі можна прочитати на офіційному сайті Черкаської міськради 27 вересня 2012 року. Читаємо:

«Під час капітального ремонту вулиці Смілянської (в районі літака) була виявлена «загублена» зливова каналізація. Решітки були вкриті майже 20-сантиметровим шаром асфальту. Таким чином, вода не могла потрапити в дощоприймачі…

Знайти решітки на вулиці Смілянській вдалося завдяки металошукачам.

— Наші попередники, ймовірно, закатали решітки в асфальт. Ми виявили два дощоприймачі на Смілянській перед колом, ще шість від парку перемоги і до нового автовокзалу. Усі вони були під асфальтом, — розповів Олександр Ільченко, директор департаменту містобудування.
Як з’ясувалося, зливову каналізацію у цьому районі збудували ще НАПРИКІНЦІ 80-Х РОКІВ (виділено нами, - Пров.).


Ще один матеріал про «загублений колектор» на Смілянській («Стару каналізацію в районі «Літака» комунальники шукали за допомогою… металошукача») на сайті міськради Черкас було розміщено 7 серпня 2014 року.

«Уся система дощової каналізації в районі «Літака» знайдена., - йдеться в матеріалі. - Для цього комунальникам довелося навіть використати металошукач. Як виявилося, уся дощова вода від вул. Конєва, вул. Смілянської, мосту через залізницю цими водостоках стікає на коло. Про це розповів міський голова Черкас Сергій Одарич.

Нововиявлена каналізація БУДУВАЛАСЯ У 60-Х РОКАХ (виділено нами, - Пров.). На жодних кресленнях і схемах її немає. Вона не перебуває на балансі жодного комунального підприємства. Про її існування повідомили комунальникам сторожили...».


Як бачимо:

- у вересні 2012-го року чинний на той момент заступник мера Ільченко стверджував, що каналізацію біля літака зробили наприкінці 80-х років.

- 7 серпня 2014-го Одарич запевняв, що її побудували в 60-х роках;

- 28 червня 2015 року Одарич заявив, що каналізація біля літака з`явилася у 70-х роках.

І найголовніше – про неї ніхто не знав (що, згадавши інтерв`ю Бориса Онищенка в жовтні 2011 року – маячня).

Після цього Провінція має підстави заявляти, що причину штучних озер після злив у Черкасах знайдено.

«Зачистивши» аксакалів, які працювали на чолі місцевих комунальних підприємств, Одарич керує галуззю з металошукачем напереваги. Втішно, що талановита людина, отримавши 300-тисячне місто в довгострокову оренду, навпомацки, шляхом проб та помилок, невтомно експериментує. Звільнивши всіх толкових комунальників, мер Черкас - завдяки металошукачу - зостався єдиним незаперечним авторитетом у ЖКГ.

Що тут скажеш? Запасайтеся гумовими човнами…

Кіндрат Булавін
30.06.2015 19:05
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter