• 0

Черкаські студенти розповіли меру, як слід ремонтувати дороги

Наприкінці травня завершився конкурс «Дороги нашого міста», започаткований депутатом обласної ради Світланою Трофімовою. Як виявилось, Черкаси мають потужний інтелектуальний потенціал серед студентської молоді. Своїми ідеями переможець - студент п’ятого курсу факультету менеджменту Європейського університету Андрій Заєць - та фіналісти конкурсу зацікавили міського голову Сергія Одарича. Деякі з них мер навіть пообіцяв узяти на озброєння.
Черкаські студенти розповіли меру, як слід ремонтувати дороги

Зокрема, Андрій Заєць звернув увагу на те, що під час ремонту дороги необхідно не тільки дотримуватись температури бітумної емульсії, але й нагріти поверхню, на яку вона укладається, інфрачервоними променями спеціальною машиною. Таким чином, зчеплення між шарами «старого» і «нового» асфальту буде максимальним, при впровадженні цієї технології та всередині не виникатиме ефекту повітряної подушки, що надалі руйнує асфальтне покриття. А отже, «латка» на дорозі довше триматиметься і не зійде зі снігом чи дощем. Проте такий спосіб підходить саме для ямкового ремонту, який передбачає закриття невеликих ділянок дороги, - зазначив автор ідеї - та він підходить для ремонтування лише незначних ділянок доріг з невеликим навантаженням – зауважує автор. Також переможець вважає за необхідне створити у місті карту навантаження доріг і, відповідно, до неї, обирати спосіб та час проведення ремонту доріг. І більше уваги приділяти саме якісній профілактиці – зокрема, закриттю та обробці тріщин. Також, якщо зовсім немає коштів на ремонт великих ям на дорозі, їх можна тимчасово закривати подрібненим будівельним сміттям, яке при попаданні вологи розширюється та заповнює пустоти та завдяки цьому яма зменшується на 2/3 і перетворюється в нерівність, -вважає Андрій.
Студентка 5-го курсу факультету готельно-ресторанного бізнесу Східноєвропейського університету Лілія Бондаренко запропонувала створити спеціальний сайт, аналогічний до «УкрЯма», де жителі зможуть спостерігати за ремонтом доріг та вказувати, де потрібно залатати яму чи дорожній проїзд, а також звертатися до правоохоронних органів, якщо ремонт доріг не виконується вчасно. Також дівчина запропонувала створити молодіжно-студентські загони, які допомагатимуть ремонтувати дороги, зокрема, з числа студентів будівельних спеціальностей. Як один зі способів зберегти дорожнє покриття Лілія пропонує приєднатися до європейської ініціативи відмови від використання машин один день на тиждень, а також у вихідні робити центральні вулиці пішохідними.
Студент 4-го курсу факультету економіки та менеджменту Європейського університету Андрій Міняйло звернув увагу на те, що незадовільний стан доріг у Черкасах пов’язаний з порушенням будівельних норм, недотриманням технології та використанням застарілої техніки. Але головне, що дороги руйнуються через те, що зливова каналізація або відсутня, або взагалі не діюча.
Студентка 5-го курсу факультету фінанси і кредит Східноєвропейського університету економіки та менеджменту Наталія Кучеренко свою презентацію базувала на економічних чинниках ремонту доріг та посиленні контролю за якістю виконання робіт. Зокрема, Наталя пропонує залучити іноземних інвесторів для розвитку «Черкаського асфальтобетонного заводу».
Мер Сергій Одарич розповів студентам, що питання із навантаженням на міські дороги може бути вирішене за рахунок запровадження руху великогабаритного транспорту по об’їзній дорозі, котра, втім, потребує ремонту, який не робився тривалий час через бюрократичні перепони.
Щодо зливової каналізації, мер пояснив, що тільки 25% міських вулиць мають систему відведення дощової води, тоді як на 75 відсотків доріг вона навіть не проектувалась. Крім водовідведення є проблеми також з очисткою зливових стоків - колекторів, які збирають і несуть зливові потоки, не мають очисних споруд. Коментуючи тему фінансових чинників у ремонті доріг, міський голова розповів, що, за підрахунками, аби капітально відремонтувати усі шляхи у Черкасах, необхідно півтора мільярди гривень. Тоді як місто для капітального ремонту 7 основних міських магістралей випустило муніципальні облігації на 60 млн. гривень, а також отримало близько 100 млн. гривень від ПАТ «Азот» завдяки продажу земельної ділянки під підприємством.
Сергій Одарич також пообіцяв студентам, що їх ініціативи знайдуть своє втілення під час ремонту доріг у місті, який має розпочатися вже у середині червня.
Ініціатор конкурсу, депутат обласної ради Світлана Трофімова, звернула увагу на те, як молодь перейнялася ідеєю конкурсу і дуже глибоко вивчила тему, чим здивувала і членів компетентної комісії і самого міського голову.
Черкаські студенти розповіли меру, як слід ремонтувати дороги

- Студенти настільки серйозно підійшли до обраної теми, намагаючись як врахувати можливості міста, так і використати здобуті знання. Кожен з них зумів проявити свою громадянську позицію, - зауважила Світлана Владиславівна. – Гадаю, з такою молоддю не тільки місто, але й країна в цілому мають шанс на краще майбутнє.


Галина Березенко
07.06.2012 13:50
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter