"Черкаські Мавпи": на 6 році мерства Одарич вирішив зробити в Черкасах, як у Руставі

"Черкаські Мавпи": на 6 році мерства Одарич вирішив зробити в Черкасах, як у РуставіУ Черкасах організують процес надання адміністративних послуг за принципом грузинського варіанту: звернення прийматимуть лише професійно навчені адміністратори, зонування простору в «офісі» здійснять ідентичне, як у місті Руставі. Уже у квітні у мерії встановлять електронну чергу для відвідувачів, що дозволить спростити процедуру запису та очікування громадянами часу прийому.
За інформацією Черкаського МВК, сьогодні адміністративні та дозвільні послуги надаються у приміщенні міськвиконкому, де на першому поверсі створено «вільну зону» для відвідувачів. Там адміністратори приймають звернення, а консультанти проводять прийом громадян. Доступ же до чиновників на інші поверхи обмежений турнікетами. Хоча за потреби будь-який громадянин може виписати собі перепустку та пройти нагору.
– Турнікети – абсолютно нормальна практика, визнана у світі, – наголошує керуючий справами виконавчого комітету Микола Кудрявцев. – Чиновникам і громадянам не потрібно спілкуватися «за чаєм» або палити цигарки і вести розмови, а потрібно приймати документи, опрацьовувати, видавати їх, а також консультувати. Все це робиться у відкритих ареалах доступу, як правило на першому, іноді, як у Тбілісі – ще й на другому поверсі. До решти кабінетів вхід лише через перепустку. У Грузії, наприклад, їх видає поліцейська охорона. Щодо намагання деяких депутатів попіаритися на «неможливості входу» до мерії та ще й «на робоче місце» інформую: будь-який громадянин може пройти, отримавши перепустку, тим паче депутати, яким вона видана. Зокрема і пану Булатецькому.
У планах мерії за три місяці провести реконструкцію у приміщенні Муніципального центру розвитку (колишня тютюнова фабрика) та відкрити повноцінний Центр з надання адміністративних послуг. Там об’єднають Єдиний дозвільний центр, відділ звернень та надання адміністративних послуг, управління з питань державної реєстрації суб’єктів господарювання, аби «замкнути» на єдиній території надання усіх муніципальних послуг.
Зонування території ЦНАПу планують таке: зона ресепшену, де надається первинна інформація, куди саме звернутись; зона самообслуговування, де відвідувач чекає своєї черги; зона швидкого обслуговування, де в основному лише забиратимуться уже готові пакети документів; зона тривалого обслуговування (більше 5 хвилин) – тут надаватимуться консультації, забиратимуться заяви та документи. Також буде територія для адміністрації та бек-офіс, де оброблятимуть заявки та пересилатимуть безпосереднім виконавцям.
04.04.2012 10:30
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
10:09 06.04.2012 Oksana_Kolisnyk:
Так отож! Дизайном - МІА, змістом ще хтось, в кабінетах першого поверху говорять одне, на другому - вже інше... Не міськвиконком, а суцільний мультик: "До свиданья! Дядя Шарик." Дякую за реквізити документів. Спробую розшукати на велемудрому "інформаційному" роесурсі міста. Щасти!
08:54 06.04.2012 Mikola-Kudryavcev:
1. Дизайном займаэться МІА, працюють фахівці. 2. Протизаконного на сайті нічого немає. 3. "Дивність" послуг виходить з "дивності" наших законів, немає жодної, яка б не грунтувалася на законодавстві. 4. востаннє реєстр адмінпослуг перезатверджувався рішенням МВК 31.01.2012 №158 (основне рішення було 1068 ід 02.08.2011)
23:27 05.04.2012 Oksana_Kolisnyk:
Якщо готові розвивати тему конструктиву й далі, то все ж приділіть увагу "фізичному" дизайну офіційного сайту. Бо ж це - повний капєц, а не сайт! Жодного документу знайти не можна, немає лінків на сайти підрозділів. Засада, а не інформаційна вітальня міста! Заразом тим уважно перечитайте розділ "Доступ до публічної інформації". Ох, начувайтеся, якщо хтось візьметься за Вашу команду з цього приводу. Там же ж антизаконні речі написані. Та й з послугами не розслабляйтеся - там багато яких не вистачає, натомість є просто дивні... Та, зрештою,повідомте бодай реквізити рішення (чи розпорядження), яким стандарти цих послуг затверджені та запроваджені.
14:50 05.04.2012 Mikola-Kudryavcev:
Таки конструктивно ). То називається інфокартка, у себе розробимо те саме, бо стандарт-поєднання технологічної і інформаційної карток. Залишимо стандарт як технокартку (інструкцію для виконавця) і зробимо інфо-для користувача послуги.
Ще додам, що зручність процедур не завжди (навіть переважно) не залежить від нас, простих смертних самоврядовців. Ще є сотні законів і постанов, знаєте..
10:12 05.04.2012 Oksana_Kolisnyk:
Ага! Я сподіваюся, що Ви звернули увагу на те, що там - не стандарт (хіба заявникові потрібно те, скільки на якому столі лежать його папери ), а інструкція для користувача послуги. Тобто дотримані головні принципи - зрозумілість,зручність, увага та повага до мешканця. І це є "світовою практикою" (не турнікети!). Якщо цих принципів не дотримуватися, то і МІА, і стандарти та т.п. залишиться об'єктом для "пишання та вихваляння" його творців. Я ж хочу не "пишатися", а зрозумілої роботи міських служб, незмінності інформації в залежності від поверхів та кабінетів, до яких я заходжу. І т.п. Це, на Вашу думку, не конструктивно?
09:46 05.04.2012 Mikola-Kudryavcev:
Усі стандарти постійно актуалізуються, на жаль, з оперативним оприлюдненням і нормальним доступом до документів на сайті проблеми..але то проблеми сайту, думаю, з передачею на МІА вони будуть вирішені.За посилання дякую!
00:47 05.04.2012 Oksana_Kolisnyk:
Дайте мені тоді, будь-ласка, посилання на описи цих процедур на офіційному порталі міської влади.
Знайшла, перепрошую, але не так просто, як це було б потрібно. Буду знайомитися далі...
З документів не видно, чи вони є затвердженими - не зазначені реквізити рішень. Потім, з часу розробки цих стандартів минуло, як Ви зазначили, рік, але дуже цікаві послуги й досі недоопрацьовані?
http://bip.umtrzebiatow.rekord.pl/BIP.aspx?Sel=3548016&Nr=1&ident=598 Ось приклад оформлення інформації про надання послуги з поділу нерухомості з сайту маленького (17 тисяч мешканців) польського містечка. Зрештою, формуляри подібні за змістом, але польський викликає більше довіри, адже є ім'я відповідального за цю інформацію, є дата її актуалізації і історія всіх змін документу. Та й мандрівка сайтом цього просто чудового містечка, думаю, Вам дасть інформації для роздумів.
А це ж тільки офіційна, навіть, бюрократична :) його частина!
21:46 04.04.2012 Mikola-Kudryavcev:
Не засмучуйте і ви, я так сподівався на, як казав пан Горбачов, конструктивний діалог..( На жаль, Ваш пост показав, що Ви просто абсолютно не володієте інформацією. У Черкасах проведено стандартизацію усіх адміністративних послуг ще минулого року, після того, як це завдання було поставлено мені міським головою. Не буду вихвалятися, але рівень стандартів вищий, ніж наприклад був у наших райрадах, які спромоглися сертифікуватися за системою ІСО. При цьому Вінниця, яка зазвичай ставиться як приклад, витратила на це роки і мільйони-на центр надання послуг. В Черкасах це відбулося за декілька місяців і безкоштовно, без копійки коштів запроваджено роботу за принципом ЦНАП. Аналіз звернеь проводиться постійно і системно, ця робота не може бути виконана за три останні роки-це не стала величина.
До речі, Черкаси-одне з 7 міст України, представники яких увійшли до робочої групи з розробки системи адмінпослуг по Україні.
Пишайтеся нашим, місцевим! ;)
19:45 04.04.2012 Oksana_Kolisnyk:
Незважаючи на очевидну тодішню новаційність, багато хто робив справу. У Черкасах же... Навіть малесеньке Червонозаводське на Полтавщині юридично вивірило, здається, 25 процедур найзатребуваніших послуг, перед тим провіши аналіз звернень громадян за 3 (три!) роки. У ряді виконкомів, аналізуючи процеси надання послуг, приходили до необхідності структурних змін, у Рубіжному здійснена в ті роки робота нині автоматично покладена в основу сертифікації якості надання послуг за ISO, учасники тих робіт ставали сертифікованими аудиторами ISO, писалися магістерські роботи...А в Черкасах... Де описи процедур? Ваша команда не спромоглася навіть на пристойний сайт. Хоча Сергій Олегович міг (хоча б!) би ознайомитися з регламентами висвітлення діяльності міської влади Сум - блискучий сайт, блискучий документ! Черкаси втратили неймовірну кількість часу. І продовжують втрачати. Адже надто багато енергії йде в "надимання щок" (чи у "свисток" - кому який образ довподоби), а могло би - в справу. І, аби підсумувати, бо ж зараз очнеться щось про "упередженість" і т.п. (не від Вас, думаю, але від "ваших":) Головні претензії до Одарича не стільки з приводу того, що він наробив, а з приводу того, що він не зробив. Надто великі бли очікування. Надто модерново він виглядав в порівнянні зі своїми попередниками (кажете "ідея попереду свого часу"?) А виявився таким же, як і вони. Нічим не гіршим, але й не кращим. Сірим і банальним! Тим, про якого один з моїх співрозмовників в інтерв'ю сказав, що міський голова не може піти з міста з тим, з чим прийшов, в смислі статків. Ой, не смутіть мене більше!
15:05 04.04.2012 Mikola-Kudryavcev:
Цікаво. Тоді ця ідея була попереду свого часу, тому що законодавство відставало не на крок а на добрий десяток..Проте не забувайте, що у 2007-2009 вдалося створити ЕДЦ, який у 2009 став найкращим в Україні. Зараз ми стоїмо перед прийняттям закону про адміністративні послуги з обов'язковим відокремленням роботи з громадянами від роботи з документами, обслуговуванням за принципом прозорих офісів, тощо, тому потрібно працювати швидко.
13:41 04.04.2012 Oksana_Kolisnyk:
Пропонувалася організація надання адміністративних послуг за польським досвідом ( Зазирніть, принаймні, на міський сайт Щецина. Вам сподобається. Чимало людей це бачили на власні очі. А дехто і випробував...) Вас, пане Миколо, тоді при справах не було. Не виключаю, що, якби Ви з'явилися б раніше, то роботи б не провалилися б. Але, краще пізно, ніж ніколи. А ще краще - по-справжньому, ніж для "галочки". Успіхів!
ПС. Маю певний стосунок до тієї пропозиції...
12:26 04.04.2012 Mikola-Kudryavcev:
Заголовок, як завжди..В Руставі цей центр лише нещодавно відкрито, аж ніяк не 6 років, решта по країні ще будується. Фактично, для країн пострадянського простору-унікальний досвід, щось подібне в Україні лише започатковується, але не у повному обсязі. Цікаво ім"я "передовика", який ще на другому році мерства Одарича це пропонував?
11:14 04.04.2012 Oksana_Kolisnyk:
А пропонувалося йому це зробити ще на другому році. Дозрів:)...