Ассоціація міст України: в Держбюджеті 2013 року на соціально-економічний розвиток Черкаської області не заплановано жодної гривні

Держбюджет-2013 в частині місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин дуже сильно в негативному значенні відрізняється від попередніх держбюджетів 2011-2012 років.
Про це йдеться в аналізі держбюджету на 2013 рік Асоціації міст України.
Як зазначається в аналізі, до новацій влади, що негативно відобразяться на якості життя мешканців населених пунктів слід віднести:
- значний дефіцит фінансових ресурсів на виконання делегованих державою повноважень приблизно на рівні 24,7%, тобто майже 30 млрд гривень.
"На останній квартал 2013 року працівники бюджетної сфери міст та інших населених пунктів не забезпечені зарплатою, відсутні кошти на оплати комунальних послуг та розрахунки за енергоносії. Все це на фоні значного збільшення в 2013 році видатків на силові структури та юстицію (Генпрокуратура - на 29%, СБУ - на 24,6%, Мінюст - на 12,8%, МВС - майже на 6%)", - йдеться в аналізі.
Також, вирішення проблем дефіциту державних фінансів за рахунок великих міст – вилучення з місцевих бюджетів до держбюджету зросли на 45% (1,1 млрд гривень в 2012 році, 1,6 млрд гривень – у 2013 році). При тому, що в усіх цих містах на кінець 2012 року не виконується дохідна частина бюджету, а показники доходів на 2013 рік є завищеними.
Окремою проблемою є спрямування 50% ПДФО по м. Києву до Держбюджету, що вперше перетворило столицю з донора на дотаційне місто.
"Загальний обсяг фінансових ресурсів для населених пунктів було визначено без врахування адекватних державних соціальних стандартів і нормативів (фактично Урядом не виконано відповідне доручення Президента в Указі №187/2012 від 12.03.2012 рік)", - говориться у повідомленні.
Крім того, дефіцит ресурсів на фінансування сфери житлово-комунального господарства складає12 млрд гривень, зокрема повністю не забезпечено видатки на ліфтове господарство, реконструкцію гуртожитків, покращення якості води, переоснащення та капремонт будинків, в яких утворюється ОСББ, заміну та капремонт теплових мереж, заходи з енергоефективності та енергозбереження та багато інших програм.
"Не передбачено повного фінансування соціальних пільг, наданих державою. В першу чергу це стосується пільгового проїзду (в бюджеті передбачено 2 млрд гривень, хоча мінімальна потреба складає 3 млрд гривень).
Ще однією новацією, яка негативно вплине не населення є нестача коштів на соціально-економічний розвиток окремих територій. На 2013 рік уряд виділив всього 1,34 млрд гривень, що на 2,8 млрд гривень менше за відповідний показник 2012 року.
Крім того, розподіл цих коштів неадекватний. Так, майже 50% цієї суми спрямовано на Донбас: 30% (400,6 млн гривень) - до Донецької обл.; 16,3% (218 млн гривень) – до Луганської обл. 10,5%, 140 млн гривень на виборчий округ Литвина (ОВО №65).
В той же час, до Києва спрямовано 11 млн гривень (0,8%), на Вінницьку обл. - 2 млн гривень (0,2%), Волинську обл. - 9 млн (0,7%), Чернівецьку та Хмельницьку обл. - по 5 млн гривень (0,4%), Івано-Франківську - 8 млн гривень (0,6%).
Взагалі не виділено коштів Закарпатській, Миколаївській, Полтавській, Тернопільській, Херсонській, Черкаській областям; лише 1 млрд гривень пропонується спрямовувати через Держфонд регіонального розвитку, хоча відповідно до ст.24-1 Бюджетного кодексу ці видатки мають складати 3,2 млрд гривень. Фактично це означає, що в 2013 році не буде надано підтримки депресивним територіям.
Також не передбачено фінансування Державної цільової програми підтримки соціально-економічного розвитку малих міст на 2011-2015 роки.
Як зазначають у Асоціації, не було проведено бюджетних консультацій з органами місцевого самоврядування та їх асоціаціями.
"Всупереч нормам закону "Про асоціації органів місцевого самоврядування" та Бюджетного кодексу Держбюджет-2013 року був прийнятий без врахування думки українських міст", - йдеться у повідомленні.
Українська правда
07.12.2012 17:45
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter