• 0

Які додаткові послуги за оплату пропонують МФО і як від них відмовитися?

Якщо людина раптово опинилася в скрутному фінансовому становищі та вирішила взяти онлайн-позику в мікрофінансовій організації (МФО), вона швидко оформила всю необхідну документацію. Згодом вона усвідомила, що заборгованість виявилася набагато вищою, ніж очікувалося. Виявилась несподівана проблема: під час оформлення клієнт необережно погодився на низку платних послуг, що входять до пакета кредитування. Розглянемо разом з LoanCompas UA, які додаткові послуги нав'язують МФО, і як уникнути необов'язкових витрат.

З якими додатковими послугами можна зіткнутися в МФО?



Мікрокредитні компанії часто пропонують цілу низку інших послуг, крім самої позики. Варіанти включають SMS-інформування про майбутні платежі, різні типи страховок, консультації юристів-фахівців та інші. Однак перед тим як ухвалити рішення, необхідно ретельно зважити, чи справді вам знадобиться будь-яка з них, тим паче що позика за розміром невелика і береться ненадовго.

В деяких випадках фінансові втрати на обслуговування цих додаткових послуг перевищують розмір відсотків по основному договору кредитування. Важливо відзначити, що у багатьох кредиторів у договорі прописано опції, згідно з якими за їх надання стягують плату, яку потім додають до загальної суми позики, на яку можуть нараховувати відсотки, а також штрафи у разі прострочень.

Наприклад, ви планували позичити 10000 гривень і отримали суму на свій банківський рахунок. Але в особистому акаунті МФО виявили, що заборгованість без урахування відсоткової ставки, становить 12000 гривень. Виявилося, що в договорі вказано правильну суму, але відразу ж 2000 гривень списано з особового рахунку за надання додаткових послуг. Ось кілька порад, що допоможуть уникнути додаткових фінансових затрат:

- звертайте увагу на розмір мікрокредиту і переконайтеся, що він збігається із запитуваною сумою, це допоможе уникнути неприємностей;

- аналізуйте умови кредитування, наведені на офіційному сайті та сторінках договору. Там має бути розміщена довідкова інформація з питань вартості та обслуговування кредиту;

- обов'язково перевірте повну вартість кредиту, що показує суму, яку вам доведеться переплатити. Показник включає не тільки відсотки за позикою, а й ціни тарифів додаткових послуг із відповідної графи.

Інформацію про тарифи знайдете у квадратній рамці кутової частини першої сторінки примірника договору. Важливо, щоб повна вартість кредиту не перевищувала граничної ставки, встановленої НБУ для цього типу позик. Поточне обмеження можна знайти на сайті регулятора.

Однак трапляється, що кредитор не зазначає додаткові послуги в кредитному договорі, пропонуючи їх оформлення окремо від основного договору. Це може призвести до ускладнення обліку їхнього розміру переплати, котрий стає складніше оцінити.

За що МФО не зовсім законно вимагають плату?



1. Верифікація картки: кредитор нав'язує оплату за опрацювання даних про вас і банківську картку спеціалізованій сервісній організації. Тариф — до 50 гривень. Однак, перевірку даних в анкеті проводять в інтересах кредитора, а не позичальника, і тому її має оплачувати МФО.

2. Аналіз історії платоспроможності: позикодавець запитує дані про ваш фінансовий профіль у бюро кредитних історій, щоб оцінити платоспроможність і визначити оптимальну процентну ставку. Тариф – до 500 грн. Ці витрати неправомірно перекладати на плечі клієнта, оскільки це поле відповідальності кредитора, як і в першому пункті.

3. Комісія за переказ грошей: МФО вимагає додатково комісію за переказ коштів на ваш банківський рахунок, яка може становити 1-4% від суми мікрокредиту. Ви маєте право відмовитися оплачувати переказ і знайти іншого кредитора.

Що робити, якщо вам нарахували оплату за необов'язкові послуги?

1. Залагодити питання з мікрофінансовою організацією: зверніться в техпідтримку і вкажіть на незаконність їхніх дій. Якщо компанія наполягає на оплаті, розгляньте можливість подати заявку в іншу МФО.

2. Повернення списаних грошей: якщо списання відбулося, вимагайте їх повернення. Якщо кредитор відмовляється повернути гроші, зверніться до регулюючих органів. Це безплатно, і юридично спроможне.

3. Звернення до приймальні НБУ: повідомте про порушення ваших прав мікрофінансовою організацією. Регулятор проведе перевірку і, якщо скарга підтвердиться, може покарати компанію, наприклад, оштрафувати її.

4. Звернення зі скаргою до Нацкомфінпослуг. Важливо захищати свої права як споживача і вживати заходів у разі порушення з боку МФО.

Чудінович Олександр, кредитний експерт.
21.08.2023 10:47
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter