• 0

Професії майбутнього: Сергій Карташов із Roosh розповів, які IT-професії увійдуть у тренд


Різке збільшення темпів прогресу штучного інтелекту та машинного навчання, а також тотальна цифровізація значно вплинули на сферу працевлаштування. У світі з'являється все більше нових професій та спеціалізацій. Настає епоха архітекторів інформаційних систем, дизайнерів віртуальних світів, data-журналістів, девелоперів «розумного середовища», проектувальників нейроінтерфейсів, творців моделей Big Data та інших діджитал-фахівців. Senior Рartner технологічної компанії Roosh Сергій Карташов (Sergejs Kartasovs) розповів, чому ці професії будуть затребуваними, а чому не варто хвилюватися, що машини повністю замінять людську працю.


Пандемія COVID-19 дала потужний поштовх до розвитку високих технологій. Люди стали працювати дистанційно, і слідом за цим торгівля, освіта, банкінг, комунікації та інші послуги стали активно йти «в цифру». Це призвело до того, що близько 64% ​​нових вакансій передбачають володіння працівником цифровими знаннями та навичками.


Згідно з численними опитуваннями, більшість працівників, які почали працювати з дому, не бажають повертатися на офісні робочі місця. Це стало ще одним стимулом прискорення темпів цифровізації та зростання споживання веб-трафіку.


Це призводить до того, вважає Сергій Карташов, що привілеї у конкуренції за робочі місця отримають люди з досвідом роботи з високотехнологічними системами. Насамперед, з технологіями AR (доповнена реальність), VR (віртуальна реальність) та MR (змішана реальність). VR створює цифрове середовище, де люди можуть пересуватися та взаємодіяти, AR накладає діджитал-дату на реальні предмети, а MR об'єднує обидва варіанти.


Зростання популярності та важливості цих технологій підтверджують світові новини. Meta (раніше Facebook) запустила метавсесвіт Horizon Worlds, а держава Барбадос створила власне представництво в іншому метавсесвіті.


«Не за горами час, коли спеціалізація 3D-дизайнера віртуальної реальності стане однією з найбільш затребуваних на ринку. Потреба у 3D-моделюванні зростатиме у різноманітних галузях – геймінгу, освіті, медицині, навіть у музейній сфері. Нещодавно Microsoft разом із грецьким урядом створили віртуальний двійник стародавньої Олімпії – вітчизни Олімпійських ігор. Погуляти вулицями античного міста можна і з ПК, і з програми у смартфоні», – зазначає Карташов.


Крім того, вважає підприємець, нові професії породить сферу цифрового виробництва цифрових копій.


«Наприклад, інженерам потрібно провести небезпечний експеримент. При цьому ризикувати, умовно, підводним човном – надто дороге задоволення. Який вихід? Необхідний цифровий дублікат – 3D-макет, віртуальний двійник фізичного об'єкта. Це дуже корисний і перспективний напрямок, що дозволяє заощадити час і фінансові ресурси», – вважає Сергій Карташов.


Слід зазначити, під час створення цифрових двійників враховується безліч різноманітних властивостей – заняття дуже трудомістке. Для цієї роботи будуть залучатись спеціальні люди – Big Data аналітики – чергова перспективна спеціалізація найближчого часу.


Хвилюватися ж щодо того, що машини досягнуть такого рівня розвитку, що замінять людську працю, не варто, упевнений Сергій Карташов. Практично у всіх сферах це буде не конкуренція, а конструктивна співпраця. Взяти, наприклад, медицину. Згодом штучний інтелект справді виконуватиме до 80% медичних дій замість живих людей. Однак комп'ютери не зможуть замінити собою лікарів. Їх максимум – бути помічником людей як у діагностиці, і у лікуванні захворювань.

21.01.2022 16:41
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter