• 0

Пройти курси для вчителів від B-Pro — онлайн-курси підвищення кваліфікації

Як використовувати нові технології в освіті: навчальні курси для вчителів






Сучасна українська школа повинна бути забезпечена новим навчальним обладнанням та інноваційною технікою для навчання. Саме під таким гаслом розпочалася два роки тому освітня реформа в Україні.


Звісно, зміни та нововведення стосуються не тільки закупівлі нових шкільних меблів і інтерактивних дощок. Важливо, передусім, осучаснити підхід до викладання й методи навчання — саме в цьому і є філософія Нової Української Школи. Та очевидно, що застосувати провідні світові методики без сучасних навчальних засобів — неможливо, тому на переоснащення шкіл держава виділила значні кошти.


Інтерактивні дошки й VR-реальність: сучасні можливості обладнання у школах


Щоб допомогти навчальним закладам придбати обладнання, потрібне для змін у навчальному процесі згідно з концепцією НУШ, Міністерство науки й освіти України пропонує переліки рекомендованого та типового навчального обладнання. Орієнтуючись на ці рекомендації, можна підібрати різні види навчального обладнання, техніки, дидактичних матеріалів, меблів і стендів для початкової школи НУШ тощо. Але чи вдається це вчителям без додаткових затрат часу та коштів?



У якому стані зараз знаходяться шкільні кабінети, чи встигли вже заклади освіти купити інтерактивне обладнання для навчання, та які проблеми найчастіше виникають при підборі та замовленні навчального обладнання, принципово нового для українських шкіл?Як і де правильно пройти курси для вчителів в Україні?


На ці запитання ми попросили дати відповіді Потрібну Людмилу Валентинівну, завідувачку методичного кабінету відділу освіти, молоді, спорту та культури Ренійської районної Державної адміністрації. Оснащення шкільних кабінетів Ренійського району активно оновлюється та стає більш сучасним не в останню чергу завдяки старанням пані Людмили. Тож хто, як не вона, знає більше про труднощі, які можуть завадити під час закупівель навчального обладнання.




  • Людмило Валентинівно, які на сьогодні існують найважливіші проблеми обладнання шкільних кабінетів згідно з новими вимогами МОН?




  • Важливою проблемою є те, що вчителі не дуже обізнані в тому, як працювати з новим інтерактивним обладнанням. Окрім того, у різних моделей інтерактивних дошок свої особливості, з ними треба по-різному працювати, не завжди вони однаково під’єднуються та синхронізуються. Тому дуже зручно було б, щоб постачальник їх і встановлював, і налаштовував для навчання. Окрім того, є дуже велика необхідність у проведенні навчання для вчителів: їм важко одразу сприйняти нове обладнання.




Також для прикладу пані Людмила розповіла про ще одну проблему: деяка техніка має вже встановлене програмне забезпечення, але при цьому — обмежений термін дії ліцензії:




  • Була, наприклад, така ситуація: школи закупили нову техніку, а через декілька місяців термін дії ліцензії неочікувано закінчився. Тож потрібно було в найкоротші строки оновлювати програмне забезпечення чи продовжувати ліцензію — а вчителі зовсім не розуміють, як це зробити, в них немає такого досвіду. Тож, відповідно, виникають додаткові проблеми: пошук постачальника, який швидко зможе допомогти розв’язати цю проблему тощо.




Як навчити вчителів користуватись інноваційним обладнанням


Подібні ситуації виникають у педагогів не лише при спробах самотужки опанувати можливості сучасної інтерактивної техніки. Адже за принципами STEM-освіти, актуальної на сьогодні для українських шкіл, для обладнання спеціальних стем-лабораторій потрібно закупити цифрові лабораторії, навчальних роботів, мехатронні системи, конструктори та готові набори обладнання для вивчення основ програмування, кодування, принципів інженерії, біохімії тощо. Більшість із цих навчальних засобів учителі бачать вперше — освітня реформа лише розпочалась, тож багато до чого потрібно звикати.



Який вихід є з цієї ситуації? Ми запитали Олександра, керівника відділу методичної підтримки клієнтів компанії B-Pro, відомого українського постачальника і виробника інноваційних товарів для школи.




  • Олександре, скажіть: чи можете ви підказати колегам можливі шляхи розв’язання цієї проблеми? Чи доводилось вам теж переживати такий досвід?




  • Як практикуючий вчитель, я сам неодноразово бував у подібних ситуаціях. Сучасне навчальне обладнання й техніка закуплені, їх доставляють до школи — а що робити з ними далі вчителі не знають навіть теоретично. Наприклад, система віртуальної реальності з VR-окулярами. По-перше, необхідно розуміти їх принцип дії та можливості. По-друге — потрібно підключити їх до мультимедійного комплексу чи інтерактивної панелі. По-третє — встановити навчальне програмне забезпечення для використання цих окулярів у навчальному процесі. Вперше потрапивши в таку ситуацію вчитель навіть не знає, з чого розпочати.










  • Який тоді шукати вихід? Чи існує спосіб допомогти вчителям швидше адаптуватися до інноваційного обладнання, передбаченого НУШ?










  • Вихід є, і досить простий: забезпечити вчителів не лише необхідними навчальними засобами, а й методичною підтримкою, навчити їх правильно застосовувати сучасні технології й інновації для освіти. Адже яка користь від інтерактивного обладнання, якщо його використовувати в кращому випадку лише для трансляції відео- та фотоматеріалів, а не на повну потужність? Дуже добре, що провідні виробники та постачальники товарів для школи, що є незвичними та новими для наших навчальних закладів, розуміють цю проблему й почали також шукати шляхи її вирішення.










  • Які, наприклад?










  • Наприклад, важливо, щоб інструкція чи методичний посібник, де наведено приклади лабораторних робіт, були перекладені українською мовою. Це просте рішення дуже допомогло вчителям у практичному застосуванні цифрових вимірювальних комплексів, портативних датчиків, готових наборів для дослідів з фізики від брендів зі світовим ім’ям.








Ще один приклад — сервіс постачальників товарів для навчання та подальша методична підтримка вчителів. Наша компанія, наприклад, пропонує ці додаткові послуги, які так необхідні вчителям, абсолютно безкоштовно: доставку, монтаж, налаштування презентаційного й інтерактивного обладнання для шкіл, проведення інструктажу вчителів по застосуванню цих сучасних засобів навчання. Окрім того, після початку карантину ми почали активно працювати над розробкою дистанційних курсів підвищення кваліфікації вчителів — і наші перші випускники вже отримали сертифікати. На мою думку, це дуже зручно: по-перше, вартість дистанційних курсів значно нижча. По-друге, пройти такі курси може педагог із будь-якого населеного пункту України без відриву від своєї основної діяльності. Адже йому тепер не потрібно витрачати свій час і кошти, щоб приїхати до столиці та послухати поради професіоналів-практиків, отримавши справді корисний практичний досвід. Серед найбільш популярних курсів хочу відзначити «Презентаційне й інтерактивне обладнання» та «STEM-лабораторія в школі» — саме вони допоможуть вирішити всі ці труднощі вчителів, про які ми говоримо зараз.






Ми дуже вдячні за такі корисні поради та сподіваємося, що багатьом вчителям вони стануть у пригоді. А якщо вам потрібна практична консультація по використанню нової для вас інтерактивної техніки, методична підтримка чи організація навчання вчителів у вашому навчальному закладі — звертайтеся до компанії B-Pro (044) 353-33-77.

29.07.2020 09:16
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter