Як інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» випробовувалась на місцях: досвід Білозірської ОТГ

Білозірська територіальна громада Черкаської області була створена однією з перших в Україні шість років тому. І, завдяки готовності місцевої влади до новацій, однією з перших почала розвивати цифрову соціальну інфраструктуру.

В 2017 році разом ще з 38 громадами вона була включена до пілотного проекту Міністерства соціальної політики в рамках проекту «Модернізація системи соціальної підтримки населення України», що реалізується за підтримки Світового банку. Всіх учасників проекту тоді було забезпечено комп’ютерною технікою, периферійними пристроями та пакетом ліцензійних офісних програм для автоматизованої обробки документів у фронт-офісі. А на початку 2019-го Білозірська громада стала учасником ще одного проекту Міністерства соціальної політики з експериментального впровадження програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада». Наразі до цього комплексу підключені майже всі територіальні громади в Україні. Про те, що отримала громада в результаті цифровізації процесів, розповідає начальник відділу соціального захисту населення Білозірської територіальної громади Тетяна Шевченко.

– «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» дала можливість значно пришвидшити процес обробки паперових документів, необхідних для призначення соціальних виплат. Наразі у нас при первинному звернені на це йде двадцять-тридцять хвилин, а при повторному – близько п’яти, оскільки в цьому випадку є можливість створити заяву на основі попередньої. Документи заявника не потрібно повторно сканувати, а необхідно лише перевірити. Власне, при повторному зверненні, якщо у заявника не відбулося ніяких змін, заповнюється лише інформація в розділі «Декларація про доходи». Людині необхідно ознайомитися з внесеною про неї інформацією і, якщо все вірно, поставити підпис і дату. Особливо це зручно людям похилого віку, які вже погано бачать і яким важко розбиратися у чомусь новому, а тим паче їздити в районний центр, вистоювати черги. Приємно було чути, як бабусі раділи з того, що їм вдалося дуже швидко справитися з подачею документів. «Оце й усе?» – перепитували, не ймучи віри, що це можливо.

Дуже задоволені також представники ромської національності, які компактно проживають на території громади. Їхні жінки (а вони всі багатодітні й користуються різними видами соціальної підтримки) безграмотні, тому змушені були або приводити з собою сусідів, або просити когось з вулиці, щоб допомогли їм написати заяву на отримання державної допомоги.

Раніше спеціалісти відділу, за словами Тетяни Шевченко, двічі на тиждень відвозили зібрані пакети документів до районного управління соцзахисту, аби там внесли інформацію до електронної бази даних. Сьогодні мешканці громади можуть на місці без проблем і черг оформити субсидії, різні види соціальної допомоги, пільги на житлово-комунальні послуги. За наявності повного пакету документів протягом одного робочого дня спеціаліст обробляє та направляє для призначення електронну справу до районного управління соціального захисту населення.

Також у Білозірському ЦНАПі можна подати документи на виготовлення внутрішнього та закордонного паспортів. За цією послугою до Білозір’я приїжджають навіть мешканці Черкас.

Спочатку селяни за інерцією з приводу цих питань їздили в районний центр. Дехто не знав, що все можна вирішити на місці, а дехто, може й не довіряв. Тому спеціалісти виконавчого комітету Білозірської сільради провели широку роз’яснювальну роботу серед населення, використовуючи при цьому друковані листівки, які розносили у кожен двір. Зараз актуальні питання постійно висвітлюються на сайті громади та на сторінці у Фейсбуці.

– А ще понад два роки тому, коли ми тільки починали впроваджувати програмний комплекс «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада», він мав певні обмеження в роботі, – продовжує Тетяна Шевченко. – Спочатку ми могли приймати заяви в електронному вигляді на оформлення лише певних видів соціальних допомог, згодом – субсидій та пільг. Протягом дослідного періоду впровадження «Соціальної громади» постійно надавали свої зауваження та пропозиції щодо роботи програмного комплексу, які були враховані розробниками. І тепер «Соціальна громада» зручніша у використанні, а процес внесення даних став набагато простішим. Зараз важко й уявити роботу спеціалістів відділу без інтегрованої інформаційної системи.

Програмний комплекс «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» надається територіальним громадам Мінсоцполітики з 2018 року в рамках реалізації проекту «Модернізація системи соціальної підтримки населення України». В подальшому програмний комплекс буде інтегровано з Єдиною інформаційною системою соціальної сфери (ЄІССС) як один із декількох фронт-офісів.

Денис Сирцов

Провінція
28.09.2021 09:25
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter