В Україні стартувала акція "СТОП-перегруз"

Всеукраїнську акцію “СТОП-перегруз” ініціювала спільнота зернових перевізників та автомобілістів. Вони прагнуть розповісти суспільству про реальні причини і наслідки недіючого габаритно-вагового контролю в Україні, який руйнує дороги та знищує чесну конкуренцію в галузі перевезень.

Доки дехто звинувачує перевізників зернових у розбитих дорогах, самі ж зерновози втрачають найбільше в такій ситуації. Адже відсутність єдиних правил гри в галузі суттєво розбалансовує ціноутворення і підштовхує до демпінгу. А слідом – до поширення тіньового ринку та численних ризиків, пов’язаних з перевезеннями. Єдиними зацікавленими особами в збереженні ситуації з «перегрузами» є корумповані посадовці контролюючих органів, що перетворили біду на дорогах на власний прибутковий бізнес.

– Існує думка, начебто зернові перевізники – єдина причина поганих доріг в Україні. Особливо обурює, коли до звинувачення у мережі додають першу ліпшу фотографію зерновоза, нібито кожен зерновоз обов'язково везе «перегруз». Дійсно, в галузі перевезень зернових є перевізники, які не гребують «перегрузами», щоб знизити собівартість і перебити ціну на замовлення. Але є і чимало порядних підприємців, які самостійно долучаються до контролю і поширюють культуру ведення чесного бізнесу, – розповів один із ініціаторів акції, керівник сервісу Zernovoz.ua Олександр Мащенко.

Щоб якнайшвидше змінити ситуацію з «перегрузами», ініціатори акції пропонують:

1. Запровадити тристоронню відповідальність за перегруз: коли підприємства, які мають змогу зважувати при відправленні та прийманні, нестимуть таку саму відповідальність, як і перевізники.

2. Долучити до заходів контролю перевірку ТТН у митниці, через яку проходять всі партії, що оформлюються до експорту.

3. Передбачити законодавчо умови для перевезення різних норм вантажів для автотранспорту різної будови і з різною кількістю осей.

Перевізники та автомобілісти просять підтримати акцію: підписати петицію до Кабміну та поширити інформацію про ініціативу в соціальних мережах та медіа. Такі дії, переконані вони, допоможуть звернути увагу влади та суспільства на ситуацію.

– Подолання проблеми «перегрузів» допоможе галузі перевезень вийти з тіні, встановити збалансовані тарифи, оновити автопарк та відновити баланс попиту та пропозиції. Замовникам автотранспорту варто розуміти, що бажання зекономити на перевезенні сьогодні може обернутися збитками від крадіжок, аварій та ажіотажних тарифів під час високого сезону, – додав Олександр Мащенко.
05.03.2020 16:10
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter