Заступниця мера Черкас Бурдонос зустрічається з черкащанами з приводу нового обрахунку квартплати та появи в місті компанії-управителя замість СУБів

Стурбовані вартістю квартплати, облаштуванням прибудинкової території та сумлінністю виконання обов'язків управителем. Як інформують у міськраді Черкас, саме на ці та інші питання відповідає заступниця міського голови Людмила Бордунос під час зустрічей із мешканцями будинків. Їх проводять за участі й представника компанії-управителя ТОВ «Сантехбудконструкція», яка виграла конкурс.

Минулого тижня відбулися перші три такі зустрічі. Загалом на них прийшли понад півтисячі людей.

Нагадаємо, 20 травня СУБи припинили своє існування. Роботи по утриманню в належному стані багатоповерхівок відтепер виконують компанії-управителі. У Черкасах таких будинків близько 840.

Публікуємо відповіді на питання, які найбільше турбують мешканців.

- Хто підняв вартість квартплати і чому вона для кожного будинку різна?

- Виконкому заборонено затверджувати тариф. Тому управлінська компанія розраховувала мінімальний розмір внеску, за яким вони готові якісно надавати перелік обов’язкових послуг.
Тариф для кожного будинку інший, тому що залежить від віку та стану приміщення, зношеності мереж, наявності чи відсутності ліфтів, типу покрівлі тощо.

- Що зобов’язаний робити управитель?

- Серед обов’язкових послуг: технічне обслуговування мереж електропостачання та електрообладнання, газопостачання, ліфтів, систем диспетчеризації, димових каналів та вентиляційних каналів, систем протипожежної автоматики та димовидалення.

Управлінець зобов’язаний виконувати поточний ремонт конструктивних елементів, технічних пристроїв будинків, елементів зовнішнього упорядження та іншого спільного майна багатоквартирного будинку.

За кошти, які мешканці сплатять як квартплату, управлінець прибиратиме прибудинкову територію, приміщення загального користування, розчищатиме сніг, оброблятиме доріжки протиожеледними сумішами, боротиметься з комахами та гризунами.

Також, в тариф заклали придбання електричної енергії для місць загального користування, живлення ліфтів та забезпечення функціонування іншого спільного майна багатоквартирного будинку.

- Хто робитиме капремонт?

- Капітальні ремонти не передбачені у переліку обов’язкових послуг. Їх робитимуть на вимогу мешканців та їхнім коштом. Однак, нині у мерії розробляють програму співфінансування цих робіт. Щоб, за аналогією ОСББ, можна було компенсувати до 60% вартості.

- Чи зберігаються пільги?

- Так, пільги, субсидії зберігаються для черкащан, які користувалися ними й раніше.

- Чи визначені прибудинкові території і як за них сплачують мешканці?

- Управлінець отримав від СУБів документи, в яких за кожним будинком закріплена прибудинкова територія. Її утримання зафіксоване в умовах договору та закладено в тариф.

- Як розірвати договір? Чи можна створити ОСББ: терміни та процедура?

- Розірвати договір із управлінцем можна, попередивши його за два місяці. Цей механізм однаковий як для тих, хто хоче змінити компанію, так і для тих, хто вирішив створити ОСББ. За цей час підприємство підготує всі документи для передачі іншій компанії чи об’єднанню в роботу. Протягом цього часу управлінець зобов’язаний надавати передбачені договором послуги.

- Хто контролює роботу управителя?

- Головний контролер - міськвиконком – адже це він підписав договір з компанією. Окрім того, слідкувати за роботою управлінця можуть і самі мешканці будинку. Створюють особистий електронний кабінет, де буде вся інформація по нарахуванні квартплати, витрачанню коштів управлінцем та навіть функція «запропонувати». У такий спосіб можна, без проведення загальних зборів, швидко визначати, які роботи мешканці визначають першочерговими.

- Якщо послуги низькоякісні, куди мешканцям звертатися?

- Цілодобово працює оперативна служба 1505. За цим номером ви можете залишати пропозиції та скарги по роботі з управлінцем.

У робочі дні, якщо йдеться про конкретного майстра чи якість виконаних робіт, телефонуйте напряму в ТОВ «Сантехбудконструкція» - 65-13-82. Управитель обіцяє до осені запустити в роботу кол-центр.

У людей чимало питань і це свідчить про потребу в спілкуванні.

- Це лише початок. Люди стурбовані, тож іноді занадто емоційні. Я це відчула минулого тижня. А все тому, що з громадою раніше не розмовляли. Я ж готова зробити такий формат роботи традицією, а не винятком, як було раніше, - говорить заступниця міського голови Людмила Бордунос. - Зустрічі планую проводити й надалі. На цьому тижні їх буде - 4.
11.06.2019 15:40
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter