Тролейбусне управління Черкас залишилося без фінансування. Тролейбусники обіцяють протестувати

З ризиком залишитись без заробітної плати вже у січні і без фінансування підприємства на найближчі роки нині залишились працівники черкаського тролейбусного парку. Якщо міські владці не почують їх, тролейбусники виходитимуть на акції протесту і писатимуть колективний лист на ім’я глави держави. Крім того – погрожують масовим звільненням.

Проблему працівники комунального підприємства напередодні обговорювали на зборах трудового колективу, повідомляє кореспондент vikka.ua.

Вже до кінця поточного місяця КП "Черкасиелектротранс" загрожує відключення від електропостачання і півмільйонний борг перед податківцями. Усе – через те, що на останній сесії міської ради в 2019-му депутати не проголосували за програму підтримки комунального підприємства у 2020-х роках. Для того, аби забезпечити роботу "Електротрансу" на перший квартал вже нового року, тролейбусники просили виділити 25 мільйонів гривень. Усього ж програма передбачала фінансування підприємства з міського бюджету на 103 мільйони гривень

Однак тоді "батьківщинівець" Роман Діскант запропонував зняти проект з розгляду, назвавши дії тролейбусного парку шантажем.

"Протягом нашої каденції ми приймаємо рішення по тролейбусного парку. На початку вони просили 8 мільйонів, потім стало 25, потім 40, зараз 103. Нас щороку шантажують, що якщо ми не виділимо кошти, то тролейбуси зупиняться. Тому знімаємо з розгляду й нехай готують програму обґрунтовану", – зазначив на пленарці Діскант.

Проти голосування за програму підтримки місцевого "Електротрансу" виступив і директор КП "Черкаситеплокомуненерго", депутат від ВО "ЧЕРКАЩАНИ" Павло Карась, зазначивши, що цифри в програмі не відповідають дійсності.

"Тут не зрозумілі ні собівартість послуг, ні обсяги ремонтних робіт, ні обсяг трудових ресурсів,я кий буде застосовано. Усі слова цього підприємства про те, що в них є якийсь план роботи, з’являться валідатори – це просто слова. Я за цю брехню більше голосувати не буду", – заявив Карась.

Зрештою депутати зняли з розгляду програму. Таке рішення призведе до того, що вже 7 січня призведе до того, що працівники підприємства не отримають зарплату за грудень.

"Ми віддали розрахунки на 1,7 млн. грн. Це сума на виплату заробітної плати з податками і оплату електроенергії. Ми не встигнемо вчасно це все провести, – розповідає очільник КП "Черкасиелектротранс" Петро Кучер. – При цьому наше підприємство перевозить пільгові категорії населення, до яких міська рада додала ще школярів і студентів, через це воно не може в повній мірі покривати всі свої витрати. Наразі проїзд в тролейбусі становить 3 грн, тоді як економічно обґрунтований тариф – 5,19 грн. Цю різницю мали б покривати з міського бюджету, однак мало не щороку постає це питання виплати коштів нашому підприємству за виконану роботу".

Керівництво "Електротрансу" стверджує: подавали свої пропозиції і розрахунки на прийдешні роки ще наприкінці травня 2019-го. Там вказували, зокрема, й собівартість перевезення кожного пасажира, і суми на компенсацію за перевезення пільгових пасажирів, і різницю в тарифах. Кілька разів фінансовий план підприємства виносили вносився в порядок денний виконавчого комітету, але щоразу його відхиляли. І тільки 25 грудня, просто перед останньою сесією, виконком погодив передбачити 25 мільйонів на тролейбусний парк у 2020 році.

На підприємстві припускають: ситуація стала особливо гострою після того, як керівництво "Черкасиелектротрансу" відмовилось купувати використані тролейбуси, натомість були налаштовані на придбання нового транспорту. Ймовірно, саме така позиція була не до вподоби міському голові і промерській більшості.

"Вартість тролейбусів, що були у використанні не відповідала заявленій ціні. Їхня ринкова ціна – до 700 тис. грн., а нам пропонували їх купити за 2 мільйони гривень. Хто б тоді відповідав за переплату у 1,3 мільйони гривень перед громадою? – зазначив у коментарі виданню "ВиЧерпно" заступник директора комунального підприємства" Олексій Ворона. – Тому логічно, що ми відмовилися від закупівлі цих б/у тролейбусів, яким по 20 років. Тим паче у нас, як і по всій Україні, немає ні запчастин до запропонованого для купівлі вживаного електротранспорту, ні відповідної ремонтної бази. А те, що їх доведеться ремонтувати, — однозначно, адже вони простояли без використання під відкритим небом три роки".

Повторно розглядатимуть програму підтримки тролейбусного парку обранці вже на прийдешній сесії, яка запланована на 16 січня.
08.01.2020 11:50
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter