DataLife Engine > Культура > Як 9 років тому Черкаси могли б обігнати "Google Україна»

Як 9 років тому Черкаси могли б обігнати "Google Україна»


15-09-2021, 18:25. Разместил: victor
14 вересня компанія «Google Україна» презентувала проект з оцифрування туристично привабливих об’єктів Черкаської області. Понад 40 туристичних родзинок регіону відтепер доступні онлайн. На сайті Черкаської ОДА зазначається, що це відбулося в рамках спільного проекту Черкаської ОДА, Міністерства цифрової трансформації України та міської влади Черкас.
Як 9 років тому Черкаси могли б обігнати "Google Україна»
фото Черкаської ОДА

Відзнято понад тисячу панорам. Невгамовний Олександр Скічко мав учора нагоду вкотре повторити улюблені слова «діджиталізація, цифровізація, пілотні проекти…».

Після цієї новини мимоволі поринув у чарівний світ спогадів, звідки дістав вкритий пилюкою фоліант про те, як влітку 2012 року щось подібне в Черкасах вже створювалося, але за рік після того – зникло у безкінечному Хаосі…

Отже, 9 років, в 2012 році, Україна розквітала (стогнала), - близький вашому світосприйняттю варіант обирайте самі - під владою Партії регіонів і Президента Януковича. На Черкащині майже всі ЗМІ конструктивно й взаємовигідно співпрацювали з органами державної влади й регулярно інформували про звитяги «донецьких».

У червні 2012-го мав кілька продуктивних зустрічей з головою Черкаської ОДА Сергієм Тулубом. Мета Сергія Борисовича була прозора, як джерельна вода колодязна – припини писати на «Провінції» всяку «фігню», давай співпрацювати. Опирався його потужній харизмі з останніх сил…
Як 9 років тому Черкаси могли б обігнати "Google Україна»

Проте після джентльменської пропозиції Сергія Борисовича, що звучала приблизно так: «Коли ви матимете якісь цікаві ідеї, то обіцяю підтримку – фінансову й адміністративну…» - замислився. Легітимність влади в Україні в 2012 році не викликала сумнівів. Сергій Борисович – представник законно обраного Президента Януковича. Що заважає нам разом працювати на благо країни?

…Якщо коротко, то ідея, яку окреслив тодішньому голові Черкаської ОДА, була такою. Черкаська область – цікавий для туристів регіон. Але інформація про його культурні, історичні та інші родзинки в Інтернеті на той момент була розпорошеною. Чи не створити нам сайт під умовною назвою «Черкащина туристична»?
Тулуб ідею підтримав. І за кілька днів всі організаційні питання були вирішені. Від АТП Черкаської облради було надано автомобіль з водієм. Знімальна група з молодим і талановитим Валентином Чернявським та таким же молодим і красивим оператором Тамазом Горозією за 4 тижні об’їхала усю область.

У кожному районі (їх в 2012-му було 20-ть, а не чотири, як зараз) їх супроводжувала відповідальна особа від РДА. На руках у чиновника був перелік історичних та культурних пам’яток району, які знімальна група мала зафільмувати.

Наповненням контенту «Черкащини туристичної» займалася неповторна Магдалена Братко. Уродженка братньої Польщі, вона підказала ефективну, як на мене, систему наповнення. Відштовхуючись від аналогічних ресурсів на її батьківщині.

Схематично це мало такий вигляд. Ви мандруєте з Варшави до Хелму? Доїхати можна на таких то потягах, рейсових автобусах, або – якщо своїм авто – то по таким-то трасам. Безпосередньо на території воєводства: якщо вам раптово стало зле – от адреси найближчих лікарень та аптек; якщо захотілося поїсти – ось перелік адрес ресторанів та кафе (з гіперлінками на сайти ресторанів, якщо сайти були); хочете зупинитися на кілька днів – перелік готелів, мотелів та хостелів.
А ось – історичні та культурні пам’ятки. Для «Черкащини туристичної» було відзнято понад 200 історичних та культурних пам’яток. Тамаз Горозія потім матеріалу робив невеликі відеоролики під кожну пам’ятку (будь це Тарасова гора в Каневі або скіфські кургани на Чигиринщині) під джазові композиції.
Як 9 років тому Черкаси могли б обігнати "Google Україна»

Врешті-решт, рівно за три місяці перший варіант сайту «Черкащина туристична» ми з Магдою презентували комісії з керівників ОДА та облради. Звісно, зауважень від присутніх було чимало. Але в цілому роботу схвалили. Після доопрацювання сайт було передано одному з управлінь ОДА.

Проте розвитку даний проект не мав з суб’єктивної причини. Розпочалися осінні вибори до Верховної Ради, а ваш покірний слуга продовжував писати «всяку фігню» на «Провінції» попри співпрацю з ОДА на туристичному напрямку. Ставлення до «виконроба» з боку Тулуба негайно відбилося на «Черкащині туристичній». Щоб сайт був живим, його щодня слід наповнювати оригінальним контентом. Цього в ОДА ніхто не робив, і, «повисівши» в Інеті рік, «Черкащина туристична» зникла. В ОДА банально не заплатили за хостінг на наступний рік.

До речі, влітку 2012-го ми пишалися тим, що нічого подібного на той період жодна область України не мала. Й досі шкода, що спільна робота нашого маленького колективу, багатьох чиновників РДА по районам та самого Сергія Борисовича зникла, ніби й не було її. Через суб’єктивні причини…

…Проте через 9 років щось подібне на території Черкаської області зробила «Google Україна». І добре, що ніякі суб’єктивні обставини їм не завадили.

Віктор Борисов

Провінція

Вернуться назад