Ядерна зброя, зброя, вища освіта...Що ще не потрібно Україні?
В інтерв’ю Oboz.ua чинний заступник голови Держпродспоживслужби Сергій Захарін (до квітня 2023 року він обіймав посаду державного секретаря у Міністерстві освіти і науки України) висловив думку, що в Україні…забагато людей, які отримують вищу освіту.
Охочі ознайомитися з експертною оцінкою Сергія Захаріна можуть зробити це тут. Якщо ж викласти думки колишнього високопосадовця МОН в скороченій формі, то його логіка наступна:
а)мережа вишів в Україні "роздута", а через зменшення кількості абітурієнтів акцент робиться не на якості освіти, а утриманні студента в закладі;
б) українській економіці "тут і зараз" (herе and now) не потрібна сила-силенна фахівців з вищою освітою;
в) Національне господарство влаштоване так, що йому необхідні також і фахівці робітничих професій – слюсарі, муляри, столяри, плиточники.
Як приклад, пан Захарін наводить Швецію, в якій йому “пощастило побувати”. За його словами, фахівців із вищою освітою в цій скандинавській країні приблизно третина від загальної кількості зайнятих. Однак Швеція є одним із визнаних світових лідерів у галузі високих технологій, ефективності виробництва, інноваційного потенціалу.
“У чому ж секрет?, - запитує він. - Величезна кількість посад і професій не передбачає отримання вищої освіти. Наприклад, людина хоче зробити кар'єру банкіра. Закінчила курси – прийшла працювати операціоністом. Пройшла тижневий тренінг – перевели на роботу касиром. Знову підучилася – стала контролером. Ще одні курси – взяли фахівцем у кредитний відділ. Навіть багато хто з керівників філій банків не має так званої базової вищої освіти, одначе вони є компетентними фахівцями саме у своїй галузі.
Загалом МОН очікує, що не менше 35-45% українських учнів вступатимуть до профтехів, а після закінчення ПТУ підуть працювати…
Попри те, що зовні позиція чиновника має логіку, такий пробний “камінчик” для “промацування на слабо” українського суспільства - ознака небезпеки національного значення. Безпосередньо в тексті Сергій Захарін зазначає, що в Україні є “суспільні установки”, відповідно до яких “прагнення вивчити дитину будь-що, вивести її "в люди" – це наша "ментальна особливість".
Коли влада починає “зондувати грунт” на предмет того, що в країні забагато “розумних”, у той час, як країні необхідно більше тих, хто “працює руками” - це груба маніпуляція. Адже по суті університет закладає в сучасної молодої людини найголовніше:
- вміння працювати з базами даних;
- розуміння того, що вчитися сьогодні необхідно впродовж життя;
- основи критичного й, що не менш важливо - самостійного мислення.
Якщо ідею екс-держсекретаря МОН викласти максимально коротко, то вона звучатиме так: Україні потрібно більше виконавців та менше тих, хто буде “права качати”.
А це і є квінтесенція країни з колоніальною економікою та авторитарною владою.
Колись і неодноразово ми таке вже чули, чи не так?
Україні не потрібна ядерна зброя…Україна віддає ядерну зброю. Результат: країна, якій ми її передали, вже 10 років намагається частинами захопити українську територію.
Україні не потрібно стільки звичайної зброї…Добре, не потрібна. За Ющенка та Януковича українські арсенали продавали. як соняшник на базарі. Результат: за снарядами та набоями під час повномасштабної війни Україна з простягнутою долонею ходить по всьому світу.
Тепер наступна замануха: Україні не потрібно стільки фахівців з вищою освітою. Чому? Перекладаю геть просто: тому що нам (владі й прости господі - еліті) так вами легше буде маніпулювати. І дешева робітнича сила в багатьох країнах не завадить…
Чи означає то, що реформувати систему вищої освіти в Україні не слід?
Ні, реформувати треба. При цьому реформи мають тривати умовно 365 днів на рік. Як генерали в мирний час завжди готуються до минулої війни, так і українські університети готують фахівців до роботи на вчорашньому ринку праці. Але вища освіта дає кожному охочому українцю бодай можливість мислити самостійно й набути звичку до пожиттєвого самовдосконалення.
Україні важливо зберегти “застарілу” установку, що свою дитину будь-що треба вивести в люди, давши вищу освіту. Це запорука того, що жоден фюрер не зробить з українців населення, отару, тупувате поголів’я. А також на Росію, Китай та Північну Корею, даруй Боже...
Олександр Арабач
Охочі ознайомитися з експертною оцінкою Сергія Захаріна можуть зробити це тут. Якщо ж викласти думки колишнього високопосадовця МОН в скороченій формі, то його логіка наступна:
а)мережа вишів в Україні "роздута", а через зменшення кількості абітурієнтів акцент робиться не на якості освіти, а утриманні студента в закладі;
б) українській економіці "тут і зараз" (herе and now) не потрібна сила-силенна фахівців з вищою освітою;
в) Національне господарство влаштоване так, що йому необхідні також і фахівці робітничих професій – слюсарі, муляри, столяри, плиточники.
Як приклад, пан Захарін наводить Швецію, в якій йому “пощастило побувати”. За його словами, фахівців із вищою освітою в цій скандинавській країні приблизно третина від загальної кількості зайнятих. Однак Швеція є одним із визнаних світових лідерів у галузі високих технологій, ефективності виробництва, інноваційного потенціалу.
“У чому ж секрет?, - запитує він. - Величезна кількість посад і професій не передбачає отримання вищої освіти. Наприклад, людина хоче зробити кар'єру банкіра. Закінчила курси – прийшла працювати операціоністом. Пройшла тижневий тренінг – перевели на роботу касиром. Знову підучилася – стала контролером. Ще одні курси – взяли фахівцем у кредитний відділ. Навіть багато хто з керівників філій банків не має так званої базової вищої освіти, одначе вони є компетентними фахівцями саме у своїй галузі.
Загалом МОН очікує, що не менше 35-45% українських учнів вступатимуть до профтехів, а після закінчення ПТУ підуть працювати…
Попри те, що зовні позиція чиновника має логіку, такий пробний “камінчик” для “промацування на слабо” українського суспільства - ознака небезпеки національного значення. Безпосередньо в тексті Сергій Захарін зазначає, що в Україні є “суспільні установки”, відповідно до яких “прагнення вивчити дитину будь-що, вивести її "в люди" – це наша "ментальна особливість".
Коли влада починає “зондувати грунт” на предмет того, що в країні забагато “розумних”, у той час, як країні необхідно більше тих, хто “працює руками” - це груба маніпуляція. Адже по суті університет закладає в сучасної молодої людини найголовніше:
- вміння працювати з базами даних;
- розуміння того, що вчитися сьогодні необхідно впродовж життя;
- основи критичного й, що не менш важливо - самостійного мислення.
Якщо ідею екс-держсекретаря МОН викласти максимально коротко, то вона звучатиме так: Україні потрібно більше виконавців та менше тих, хто буде “права качати”.
А це і є квінтесенція країни з колоніальною економікою та авторитарною владою.
Колись і неодноразово ми таке вже чули, чи не так?
Україні не потрібна ядерна зброя…Україна віддає ядерну зброю. Результат: країна, якій ми її передали, вже 10 років намагається частинами захопити українську територію.
Україні не потрібно стільки звичайної зброї…Добре, не потрібна. За Ющенка та Януковича українські арсенали продавали. як соняшник на базарі. Результат: за снарядами та набоями під час повномасштабної війни Україна з простягнутою долонею ходить по всьому світу.
Тепер наступна замануха: Україні не потрібно стільки фахівців з вищою освітою. Чому? Перекладаю геть просто: тому що нам (владі й прости господі - еліті) так вами легше буде маніпулювати. І дешева робітнича сила в багатьох країнах не завадить…
Чи означає то, що реформувати систему вищої освіти в Україні не слід?
Ні, реформувати треба. При цьому реформи мають тривати умовно 365 днів на рік. Як генерали в мирний час завжди готуються до минулої війни, так і українські університети готують фахівців до роботи на вчорашньому ринку праці. Але вища освіта дає кожному охочому українцю бодай можливість мислити самостійно й набути звичку до пожиттєвого самовдосконалення.
Україні важливо зберегти “застарілу” установку, що свою дитину будь-що треба вивести в люди, давши вищу освіту. Це запорука того, що жоден фюрер не зробить з українців населення, отару, тупувате поголів’я. А також на Росію, Китай та Північну Корею, даруй Боже...
Олександр Арабач
11.11.2024 16:45
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter