Агентство стратегічних досліджень: думка черкащан про реконструкцію вулиці Хрещатик

Дослідження проводилось серед активних представників громади міста. Опитування носить ще й просвітницький характер, щоб якомога більше громадян з активною позицією долучалися до обговорення актуальних проблем міста. Також, в ході дослідження було зібрано чималу кількість пропозицій щодо очікувань від реконструкції вулиці.
Загалом, більшість опитаних (42%) вважають, що наразі актуально проводити реконструкцію вул. Хрещатик (у місті має бути своя «Перлина»). Удвічі менше тих, хто думає, що ця вулиця і так достойна і взагалі не варто її зараз реконструювати. Цікаво, що значна частина громади (37 %) гадають, що краще модернізувати інші місця в Черкасах. Зокрема, виділяються такі зони, як: набережна біля Дніпра; територія за Драмтеатром; центр міста (особливо ринок, бульвар Шевченка); дороги в цілому (по наших дорогах, наприклад, до «Перлини», тобто до Хрещатика можна і не доїхати).
Останні думки можуть бути використані на замітку місцевій владі та інвесторам, як об’єкти майбутніх можливих реконструкцій.
На думку самої громадськості, до обговорення теми реконструкції Хрещатика громадськість міста залучається цілком або частково (56%). Хоча 44% опитаних так не вважають. Це питання залишається дискусійним у громади міста. Характерним коментарем є думка одного респондента: «Мабуть залучається, а чи враховується?».
У порівнянні з київським Хрещатиком, черкаський теж має бути пішохідним у вихідні та на свята. Так вважає абсолютна більшість опитаних (62%).
Оскільки Хрещатик планується як привабливе туристичне місце Черкас, то очікується великий потік народу, а звідси й завантаженість транспортом вулиці в цілому, і автомобілями зокрема. Тому логічно було дізнатись у громади, як вона вважає як потрібно вирішити питання паркування автомобілів по вулиці Хрещатик. На що більшість опитаних (40%) запропонувала дозволити паркінг на прилеглих вулицях на увесь час. Характерним коментарем у цьому питанні є: «залишити так як зараз, адже протягом останніх років на вулиці створено достатньо паркувальних «кишень», нерозумно це руйнувати, невідомо для чого». Також, можна зробити підземний паркінг (30%) (який планувався у Хрещатик-Сіті).
Результати дослідження
1. Наскільки актуально проводити реконструкцію вулиці Хрещатик? (підкресліть відповідь, яка Вас влаштовує)
1) Актуально (у місті має бути своя «Перлина») - 42%
2) Взагалі не варто (вул. Хрещатик і так достойна) - 21%
3) Краще модернізувати інше місце (наприклад) - 37%
респондентами запропоновано наступні варіанти, де треба проводити реконструкцію:
- вулиць Байди Вишневецького, Оборонної, Одеської;
- продовжити вулицю Конєва до вул. Ільїна, зробити виїзд з мікрорайону Луначарський на вулицю Канівську;
- набережну Дніпра біля річкового порту, та облагородити ділянки біля Дніпра від Долини троянд до парку 50-річчя;
- довгобуди за драмтеатром, та напроти площі Богдана Хмельницького;
- театр, площу перед ним та площу-сквер за театром;
- каналізаційні колектори міста, оновлення труб водопостачання (гарячої та холодної води), станції очищення води;
- Першотравневий парк, парк П’ятдесятиліття, парк Хіміків;
- район, що носить назву «Монастир»(околиці цукрового заводу);
- розвантажити бульвар Шевченка в центрі міста, а також навести лад біля базару в центрі;
- якщо питання стоїть «або – або», то краще відремонтувати тротуари, тільки не полатати, а зробити нормальний ремонт.
2. Чи залучається до обговорення цього питання громадськість міста? (підкресліть відповідь, яка Вас влаштовує)
1) Цілком так - 28% (можу так стверджувати, спираючись на свій досвід і досвід деяких моїх друзів, що долучилися до обговорення проекту)
2) Частково - 28%
3) Майже не залучається - 30%
4) Ні, не залучається взагалі - 14%
Важливий коментар одного з учасників опитьування: "Не знаю, якщо чесно. Мабуть, залучається, а чи враховується?"
3. Чи хочете Ви, щоб вулиця Хрещатик була пішохідною? (підкресліть відповідь, яка Вас влаштовує)
1) Так, повністю - 19%
2) Лише в окремі дні (у вихідні) - 62%
3) Ні, залишити як є - 19%
4. Як на Вашу думку треба вирішити питання паркування автомобілів по вулиці Хрещатик? (підкресліть відповідь, яка Вас влаштовує)
1) Заборонити повністю - 16%
2) Лише у вихідні - 7%
3) Лише у вечірні години - 9%
4) Зробити підземний паркінг - 29%
5) Дозволити паркінг на прилеглих вулицях на увесь час - 39%
6) власний варіант:
- облаштувати невеликі майданчики нагорі, якщо просто треба швидко завітати до якоїсь крамнички;
- облаштувати ті місця для паркування, які є зараз;
- не вважаю, що з паркуванням є якісь проблеми, нехай так і залишається;
- як водій не бачу ніякої проблеми з паркуванням по Хрещатику. Майже скрізь є площадки для паркування. Хіба що в районі ДОСААФ – там вузько и іноді бувають затори;
- залишити так як зараз, адже протягом останніх років на вулиці створено достатньо паркувальних «кишень», нерозумно це руйнувати невідомо для чого;
- заборонити у вихідні та вечірні години.
5. Яким би Ви хотіли бачити Хрещатик після реконструкції? (декілька конкретних змін, або концепцій)
- багато, хто вважає, що варто залишити Хрещатик таким, як він є;
Щодо інших побажань, то вони виглядають наступним чином:
- перше, що треба зробити – відремонтувати дорогу. Ще непогано було б зробити так, щоб у свята, вихідні дні лунав музичний супровід; красиво, креативно облаштувати тротуари; насадити більше дерев, квітів. Непогано було б зробити велосипедну доріжку; оновити та зробити привабливою будівлю художнього музею;
- тротуари з гарним покриттям або плиткою, відремонтовані фасади будинків, вулиця пішохідна у вихідні дні;
- з тротуарами для пішоходів, вулицею для автомобілів, без кав’ярень, в яких відвідувачі сидять на проїжджій частині;
- хотіла би бачити робочі місця у Черкасах і розвиток малого і середнього бізнесу, а не те, що наша область займає 1 місце по безробітності в Україні. 17 млн. можна було використати більш ефективно;
- більше квітів, декоративних кущів, оновлений фасад РАЦСУ по Хрещатику, лави, більше сміттєвих баків, оформити фасад музею креативніше, може як картини щось таке, упорядкувати екс-місце для Симоненка;
- доглянутим, зручним, з історією, але й майбутнім. Не варто надавати будівлям того вигляду, який їм не властивий (приміром, запропонована агенцією «Солласс» пародія на класичний стиль для будівлі 17 школи), краще обережно реставрувати із дотриманням притаманного будовам стилю. Варто приділити увагу так званим public spaces (відкритим громадським просторам), щоб вони були приємні, зручні й сучасні;
- особливих кардинальних змін не хотілося б. Потрібно обмежитись «косметичним ремонтом»;
- обласною радою висадити величезні дерева, які би створювали затишок та під кронами яких можна ховатись у спеку. У підвалі кафе ”Хрещатик” зробити картинну галерею, бо у тому приміщенні дуже красиві колони;
- Хрещатик треба зробити перлиною міста;
- має бути пішохідна зона, нове освітлення, проведена реконструкція будівель, відкриття нових пам’ятників (тільки цікавих і в динаміці - хтось ходить чи співає), лазерне шоу по будніх і вихідних на будівлях, можна театралізоване дійство, в певних місцях можна було б бачити пантоміму, ляльковий театр на вулиці;
- хочеться бачити цю вулицю старовинно-сучасною, щоб це була і історія, і відпочинок, щоб хотілось сюди приходити кожного вечора і було тут цікаво;
- хочеться бачити Хрещатик гарним;
– зеленим, історичні будинки – відремонтовані, асфальт – присутній, відсутність МАФів , наявність сміттєвих бачків і громадський туалет - вітається. Можна було б організувати на Хрещатику розваги в стилі минулого століття – фото з парасолькою й переодяганням, кінні прогулянки й катання на кареті тощо;
- проведення виступів міського голови на Хрещатику, проведення церемонії одруження на вулиці і також було б дуже добре, якби це було за участі мера;
- багато озеленення, цікаві фасади будівель.
- фасади прилеглих будинків привести у нормальний вигляд, цього буде цілком достатньо;
- хотілося б, аби у вихідні на Хрещатику оживало вуличне мистецтво – пантоміми, живі статуї, фаєр-шоу, вуличні музиканти, художники-портретисти, шоу дресированих тварин, сувенірні лавки, прокат кінних екіпажів тощо. Реставрація ряду хоча б кількох старовинних будинків з точним відновленням їхніх фасадів – старовинні вивіски, вітрини. Можливий варіант створення Музею старих Черкас;
- нове асфальтне покриття, танцмайданчик за облрадою, оновити деякі фасади (особливо Художній музей і 17-та школа);
- головне, щоб міська влада і далі не продовжувала в погоні за забаганками Одарича руйнувати справжню історію міста. Не можна допустити щоб в гонитві за земельними ділянками, «інвестори» псевдоісторичними спорудами руйнували обличчя вулиці;
- дороги - це найголовніше, історичні будівлі залишити, тільки зовні полагодити, добавити декілька квітників, у вихідні дні, щоб грала музика (101 долматин черкаське радіо, було б дуже доречно його транслювати), ліхтарі (які б світили);
- щоб Хрещатик був мальовничий, привабливий для відпочинку і розваг;
- звісно, що пішохідним, з хоча б частково (!) оновленими фасадами будівель і новими тротуарами (це, мабуть, у першу чергу). Але, чесно кажучи, сумніваюся, що міська влада встигне хоча б половину запланованого до тих пір, поки я піду на пенсію;
- Хрещатик, як і все місто, хочу бачити охайним, більш «зеленим», з нормальними дорогами і освітленням;
- відреставровані історичні будівлі, які б набули мистецького вигляду;
- відповідна туристична інфраструктура - мають відкритися відповідні заклади харчування, сувенірні лавки, магазини автентичних речей (тільки те, що виробляється в Черкасах), належне озеленення;
- головне, щоб Хрещатик лишився зеленим, бо наші реконструкції чомусь завжди кличуть за собою вирубування дерев. Щоб не перетворився на ще одну «Європейську площу»;
- пішохідним;
- не вважаю питання реконструкції Хрещатика пріоритетним на даний час, вулиця і так у пристойному стані;
- головне, щоб потім її нормально доглядали і прибирали. Це і буде головною зміною, оскільки в місті, на жаль, до прибирання вулиць ставляться за принципом «аби як»;
- без «світлофоріння» різнотипових та різноформатних вивісок та вітрин – прагнути до більш гармонійного сполучення зовнішнього вигляду комерційних установ. Однотипні ліхтарі та декоративні деталі;
- повністю пішохідна, створена для відчинку;
- зробити якісну систему освітлення вулиці, зробити розмітку вулиці для авто, окультурити місця відпочинку черкащан (сміттєбаки, лавки, захист від сонця влітку);
- реконструювати Хрещатик не потрібно! Вистачить звичайного ремонту дороги , нормальних пішохідних переходів! В Черкасах потрібно вкладати гроші в бізнес, запровадження виробництва, а не спускати гроші на амбітні проекти для піару;
- таким, як він був в кінці ХІХ - на початку ХХ століття: із архітектурою того часу, без сучасних скляних та інших конструкцій, МАФів, ларьків та без потворної реклами сіті-лайтів, біг-бордів інших видів;
- рівні тротуари, наявність клумб, квітників тощо, наявність урн для сміття, наявність лавочок для відпочинку. Я не маю авто, але не думаю, що варто так вже "звільняти" Хрещатик від машин - їх тут не так багато;
- багато зелених насаджень, переважно хвойних, велопарковки та карти велостоянок, Ніякого підземного паркінгу за ОДА, кущі та лавочки для відпочинку.
В цілому можна зазначити, що більшість опитаних не заперечують щодо реконструкції Хрещатика в цілому. Головне зауваження стосується наскільки якісно і швидко відбудеться проведення ремонту та реставрація вулиці. Крім того, є певні побоювання, що даний проект реконструкції може бути використаний для самопіару чинним міським гол, а також, що внаслідок дій міської влади невмотивовано постраждають зелені насадження і рештки вцілілих автентичних архітектурних форм.
Загалом більшість побажань зводяться до максимального збереження озеленення, елементів старовини, збереження єдиного архітектурного стилю, створення відпочинкових зон та активна діяльність з проведення різноманітних ігрових та розважальних заходів.
05.03.2013 15:00
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter