Аеропорт у Черкасах може запустити тільки Зеленський

Аеропорт у Черкасах може запустити тільки ЗеленськийМинулого тижня стало відомо про припинення роботи диспетчерської служби аеропорту «Черкаси». Фактично це - зупинка функціонування аеропорту, який не приймає регулярні пасажирські рейси вже 29 років –з 1992-го.

Учора, 17 березня, на території аеропорту відбулася нарада за участі голови ОДА Скічка, представників обласної ради, профільних департаментів обласної адмніністрації, Державіаслужби України, Украероруху.

На офіційному сайті Черкаської облради зазначають: щоб аеропорт у Черкасах почав працювати, треба здійснити «необхідний комплекс робіт і дій, які мають виконати зацікавлені сторони: підрядники, замовники, служби, що пов’язані з авіаперевезеннями тощо».

Восени 1996 року вперше зустрівся з працівниками Черкаського аеропорту . Зустрілися саме на території відомої диспетчерської, де в 1971 році проходили зйомки чи не першого в радянському кінематографі фільму-катастрофи «Разрешите взлет».

На той час ніхто з моїх тодішніх співрозмовників навіть подумати не міг, що їх вимушений простій розтягнеться аж до 2021 року. Всі очікували, що ось-ось все зрушиться з мертвої точки…

Добре пам’ятаю, що чи не кожен працівник черкаського аеропорту, між іншим, обов’язково говорив про те, що «ми заважаємо Борисполю…Не в інтересах Борисполя, щоб ми працювали». Ніякого значення цим словам тоді не надав, бо вважалося малоймовірним, щоб аеропорт, який має третю за потужністю злетно-посадкову смугу в Україні, тупо законсервували…

Можу чогось не згадати, але було кілька серйозних спроб відносити роботу аеропорту:

- 2002 року міськрада Черкас за мерства Анатолія Волошина(тоді аеропорт перебував на її балансі) передала його в концесію громадянину Росії. Через 8 років вже за часів Сергія Одарича договір концесії було розірвано через невиконання концесіонером умов угоди;

- 2010-2012 року чинний на той час голова ОДА Сергій Тулуб поставив завдання в найкоротші терміни відновити роботу підприємства. Було встановлено систему освітлення уздовж ЗПС, чи не щотижня проводилися наради, де Тулуб роздавав ментальні стусани виконавцям. І знову пауза…

- 2018 року було розпочато інтенсивні роботи з відновлення злітно-посадкової смуги. Вони завершилися черговим скандалом через завищення кошторису робіт. Реконструкція знову припинилася…

Про інші, менш масштабні спроби, не хочеться й згадувати.

Щоразу намагання Черкас відновити роботу аеропорту впиралися в глуху стіну. Не ставлю під сумнів те, що кожен можновладець, який брався за проблему (Волошин, Одарич, Тулуб, Ткаченко), не забував про особистий інтерес. Але також вірно й те, що всі вони прагнули вирішити проблему. І зусилля виявлялися марними зовсім не через корупцію.

А через небажання конкуренції з боку потужнього гравця.

Кому не вигідне відновлення Черкаського аеропорту? З економічної точки зору – тільки міжнародному аеропорту в Борисполі. Кожен охочий може прочитати, що Бориспіль зараз – перезавантажений. Бориспіль конче потребує розширення й глобальної реконструкції. Але віддавати бодай якусь частку трафіку потенційно
Тому Черкасам слід просто змінити підхід до проблеми. І зрозуміти, що з Черкас аеропорт не «запустити». З Держбюджету знову вдасться взяти якісь кошти на черговий «необхідний комплекс робіт», але до відновлення роботи підприємства він не призведе.

Черкасам слід підв’язати до проблеми або президента Зеленського, або прем’єр-міністра Шмигаля. Умовно, зробити першу або другу особу «штовхачем» проекту з відновлення Черкаського аеропорту. Зробити так, щоб це стало іміджевою справою Президента чи Прем’єра. Не в рамках державної програми з відновлення аеропортів в Україні, а окремим рядком…

За політичної волі перших осіб держави літаки в Черкасах приземлятимуться вже за півроку-рік. Найголовніше – правильно сформулювати пропозицію та забезпечити її медіа-підтримку. І переконати Зеленського, що його рейтинг злетить уверх на кілька відсотків за рахунок вдячних черкащан.

Скічко хизується своїми особистими стосунками з Президентом? Йому й карти в руки…

Як бачиться, це зараз, в умовах 2021 року, - єдиний шанс на зарити чергову сотню-другу мільйонів гривень в ЗПС аеропорту в Черкасах, а запустити його…

Сергій Цюрюпа
18.03.2021 16:10
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter