Шановні користувачі!
Як ви вже помітили - зовнішній вигляд сайту змінено,
у зв'язку з цим всі читачі, які бажають коментувати матеріали сайту повинні
пройти повторну реєстрацію!
На цьому тижні черкаські перевізники (а правильніше сказати, кілька депутатів Черкаської міськради, підприємства яких обслуговують автобусні маршрути в обласному центрі) «підштовхнули» своїх підлеглих до участі в кількох акціях під стінами міської ради Черкас. Перевізники вимагають від влади підвищити ціну на проїзд у маршрутних автобусах. Учора вони прийшли на засідання виконкому, сьогодні зранку - пікетували міську раду.
У відповідь на вимоги Віктор Білоусов пообіцяв підняти ціну, але не на 60 %, як вимагають перевізники, а до «поміркованого розміру» в 3 гривні (зараз – 2,50).
Ця інформація справила враження на постійного читача «Провінції», який надіслав результати персонального спостереження за роботою далеко не самого «жирного» черкаського маршруту №29. У середу вдень з мікрорайону «Митниця» він поїхав на кладовище в район вулиці Луначарського. Сидів у салоні автобусу від початку маршруту до кінцевої зупинки. Автор наголошує, що це був будній день, 11 година, коли наплив пасажирів можна вважати середнім чи навіть нижче середнього. Наводимо його нехитру калькуляцію.
За даними Черкаського МВК, найбільший кілометраж цього маршруту-11 км. Для розрахунку беремо саме цю відстань – 11 кілометрів.
Автобус А92 за технічними даними бере 16 літрів солярки на 100 км. Зафіксований час на маршруті №29-50 хвилин.
Підрахував, що в середу з 11.00 до салону автобусу №29 зайшло 60 пасажирів. Усі вони заплатили за проїзд, пільговиків не було. Умовно кажучи, маршрут цього автобусу «туди-сюди» - 120 пасажирів. Не беремо до уваги забиті ранкові маршрути, коли люди їздять на роботу й навчання, та вечірні – коли повертаються з роботи.
Виходить таке:
1. Поїздка в один бік - 11км.
2.Пасажирів-60 осіб.
3.Всього часу-60 хвилин (50хв -дорога+10хв-перепочинок водія)
Виходить, що за 8 год роботи автобус проїзджає (11км*8год) 88 км, і перевозить (60 осіб*8год) 480 пасажирів.
Отже чистий «навар» за одну добу роботи - 480*2.50 =1 200 грн
Витрати на один день (може щось не враховано, але приблизно має бути так):
У цій калькуляції слід врахувати витрати на начальника автопарку (можливо називається якось інакше, але суть зрозуміла) -150 грн, - зав.кадрами-100 грн, - інженер по техніці безпеки-100 грн, - слюсар-100 грн.
Загалом виходить: 450 грн+450 грн=900 грн. Залишок- 300грн.(оплата за кредит і дохід власника).
Це грубі підрахунки.Але! Черкаські перевізники перевозять значно більше. Такі ласі маршрути, як №4, 30, 31 навіть в один бік можуть перевозити за раз до 100 і більше пасажирів.
Які ще цифри треба намалювати, щоб зрозуміти: сьогодні, як і вчора, черкаські перевізники працюють з прибутком. Звісно, через подорожчання та інфляцію цей прибуток став менше, але в країні дуже непроста економічна ситуація. Можна й паски затягнути на пару дірочок. Адже підвищення вартості проїзду в маршрутних автобусах в Черкасах лобіюється не для покриття витрат, а задля збільшення прибутку власників – ініціаторів протесту підлеглих. Зарплата водіїв, кондукторів та слюсарів може й зросте, але в незначній мірі.
З нашим підрахунком можна сперечатися, але працівникам міської ради, перш ніж ухвалювати рішення про підвищення, не варто соромитися, а провести ці обрахунки самостійно. Можна зобов`язати кількох працівників поїздити в маршрутках від початкової зупинки й до кінцевої і – рахувати, рахувати, рахувати. А після – підрахувати.
Не здивуємося, що після чесного дослідження можна буде ставити питання про зменшення вартості проїзду в Черкасах.
17.04.2014 15:05
Автор: Денис Сирцов
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter