Отрешко: про капітальний ремонт доріг у Черкасах

Отрешко: про капітальний ремонт доріг у Черкасах Із 60-ти мільйонів гривень, які міський бюджет Черкас отримав на ремонт доріг від продажу муніципальних облігацій, торік використали 5. За цю суму проклали нижній шар асфальту на ділянках вулиць Котовського, Ільїна, Хрещатик та майже завершили прокладання мережі зливової каналізації на вул. Козацькій. Цієї весни «полатали» частину ям на вулицях Громова, Благовісна, бульварі Шевченка. Ремонтні роботи в місті продовжуються, хоча, можливо, не надто швидкими темпами. Головна причина: застарілі проекти і необхідність їх коригування. А ще роботи уповільнює необхідність прокладання зливової каналізації. Саме її недоліки досить несподівано виявили себе минулого літа під час «великого дощу». Про ці актуальні питання розповідає голова бюджетної комісії міської ради Сергій Отрешко.

– Чи встигають комунальники здійснювати ремонт у визначені строки і де працюватимуть у першу чергу?

– Про окрему невідповідність проектів реальному стану речей вже йшлося. Зокрема, виникає питання про доцільність проведення тих чи інших робіт. Наприклад, прокладання зливової каналізації по вулиці Одеській у тому варіанті, що був передбачений проектом, потребує значних, місцями зайвих витрат. Досить проблематично вирити котлован завглибшки 7 метрів по тій стороні вулиці, де розташовані 2 заправки і автосалон. Тому зараз проект переробляється.
Досить неприємним сюрпризом стала і минулорічна якість українського бітуму, який значно вплинув на якість асфальтного покриття. На жаль, ця проблема проявилась не тільки в Черкасах, і найнеприємнішим є те, що виявляється вона вже після початку експлуатації нового асфальту. Навіть за наявності всіх сертифікатів і підтверджень результат вийшов далеко не задовільний. Тому на деяких ділянках нижній шар асфальту буде перекладатися. Не в останню чергу і через це була розірвана угода з генпідрядником. Тож з отриманих 17,5 млн. грн. авансів 12,5 було повернуто до бюджету як невикористані кошти.

– А як контролювати якість робіт надалі?

– В першу чергу, зараз стоїть питання про те, що генпідрядник повинен мати сучасну лабораторію, тому що бітум, який отримували торік, мав усі сертифікати і експрес-аналіз відповідав усім показникам… Але, як виявилося, папірці – це одне, а реалії – інше. Хто буде головним виконавцем робіт, визначатиме тендер.

– Які вулиці зазнають ремонту в цьому році і коли розпочнеться прокладання верхнього шару асфальту?

– Остаточно перелік вулиць, де будуть відбуватися ремонтні роботи, буде визначено тоді, коли буде удосконалено всі проекти і кошториси пройдуть державну експертизу. Насамперед, за планом, це вулиці Котовського, Смілянська, Хрещатик, Благовісна, Енгельса, Ільїна, Гагаріна і Козацька – з розширенням, освітленням і велосипедними доріжками. Також цього року до переліку додали проспект Хіміків. Крім цього, планується будівництво продовження вулиці Менделєєва до вулиці Ярослава Галана, яка з’єднає мікрорайон «Луначарський» з лікарнями.
Окрім коштів, які місто отримало від продажу муніципальних облігацій, ми ще отримаємо субвенцію з Держбюджету від акцизів на пальне. Один з головних напрямків її використання – це капітальний ремонт бульвара Шевченка.
Загалом тендер по поточному ремонту запланований на 25 квітня, а щодо капітального ремонту, то його варто чекати орієнтовно в середині травня.
Щодо прокладання верхнього шару – щебенево-мастичного асфальтобетону, то тут не варто загадувати наперед щодо термінів, адже ми не знаємо, яке буде літо. Тим більше, що цей матеріал досі в Черкасах не випускався. Тому, ймовірно, будуть тестові прокладання, аби упевнитися в його якості, бо експерементувати на черкаських вулицях більше ніхто не дозволить.

– Свого часу ви порушували питання про необхідність прокладання зливової каналізації на окремих вулицях. Чи вдалося зрушити його з місця?

– Однозначно, ні нижній шар, ні ЩМА не будуть прокладатися по вулиці Смілянській, доки там не буде зроблена зливова каналізація, оскільки це будуть викинуті на вітер гроші. Тому приблизно через місяць там повинні розпочатися відповідні роботи. Ще один відрізок – це відрізок вулиці Оборонної від школи № 8 до Смілянської, де теж постійно виникають величезні «озера». Загалом проблема зі зливовою каналізацією досить глобальна. Місто розвивалося швидше, ніж вона прокладалася, тому, скажімо, на половині вулиці Смілянської вона відсутня взагалі. А от дощові води з Південно-західного району спрямовуються в загальний колектор і далі – на очисні споруди «Азоту». Тому фактично місто платить підприємству за очистку дощу. Із більше 10 точок викиду зливових вод у Дніпро очисними спорудами забезпечена тільки одна. І це велика проблема, бо будувати півтора десятка очисних споруд – нерентабельно і нереально. З іншого боку, маємо глибинний колектор, який почали будувати ще за радянських часів. Він починається від залізничного вокзалу і закінчується в районі узвозу Островського, але не добудований усього метрів 100. Цей колектор міг би прийняти на себе мінімум дві третини всіх викидів, і саме там можна було б робити очисні споруди. Звісно, це великий проект, але він потрібен. Можливо, ця проблема не така помітна загалу, як стан доріг, але вона не менш важлива, бо забруднюється Дніпрова вода, якою ми всі користуємося.
20.04.2012 09:35
Якщо знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
12:30 22.04.2012 otryzhka:
нам не шары нужны о которых рассусоливает великий спец отрешко а дороги тротуары европейские о которых не один год толдонет наш словоблуд и недоучка посмотрите у наших соседей винница полтава кировоград эти вопросы закрыты и забыты